[Advertorial] Kom naar de workshop Webcare (23 januari)

9 januari 2013, 09:29

De klant stelt steeds meer vragen via social media aan bedrijven, overheden en organisaties. De behoefte en noodzaak om iets te doen met deze online vragen groeien. We moeten de dialoog aangaan. Maar hoe? Webcare en de daarbij behorende tools om te monitoren zijn hierin de oplossing. Onze workshop Webcare biedt handvatten voor het inrichten van je organisatie op de gewijzigde manier van communiceren en het opzetten van structurele webcare-activiteiten.

Datum: woensdag 23 januari 2013, 9.30 – 18.00 uur

Locatie: Upstream, Sweerts de Landasstraat 65 te Arnhem (3 minuten lopen vanaf station Arnhem; zie Google Maps)

Voor wie?

De workshop Webcare is gericht op medewerkers van organisaties die willen beginnen of net begonnen zijn met webcare. Tijdens deze dag nemen we je mee in de strategische implementatie van webcare. Is jouw organisatie hier al mee begonnen? Dan helpen we je verder de invoering te concretiseren.

Wat gaan we doen?

We bieden je praktische handvatten op basis van relevante cases en voorbeelden waarmee je direct aan de slag kan gaan. De volgende aandachtsgebieden staan centraal:

  • Wat wil je bereiken met webcare?

  • Aandacht voor keuze en inrichting van jouw tool.

  • Opstellen en toepassen van een beslisschema en social media richtlijnen.

  • De juiste tone-of-voice voor online dialoog met de klant.

  • Processen en beleid inrichten voor webcare-activiteiten.

Wat weet je aan het einde van de dag?

Aan het einde van de dag heb je de juiste tools in handen om webcare structureel in te voeren in de organisatie. Er wordt aandacht besteed aan waar je op moet letten bij het aanschaffen en inrichten van een monitoringtool waarmee je kunt luisteren en de dialoog kunt aangaan. Aan het einde van de dag neem je een op maat gemaakt plan van aanpak meer naar huis hoe webcare organisatiebreed te integreren.

Gratis follow-up

Twee maanden na afloop van de workshop organiseren we gratis een follow-up. Via Google Hangout bieden we je een unieke online kennis- en ervaringsbijeenkomst aan. Tijdens deze sessie kunnen alle deelnemers hun ervaringen over de eerste twee maanden met elkaar delen en bespreken met de trainers.

Het programma

  • 9.30 – 10.00 uur: Welkom met koffie en thee

  • 10.00 – 12.00 uur: Het veranderend medialandschap

  • 12.00 – 13.00 uur: Lunchpauze

  • 13.00 – 16.00 uur: Het interactiewiel als model voor webcare (luisteren, spotten, verwijzen, dialoog en registreren)

  • 16:00 – 16:30 uur: Wat betekent dit voor jouw organisatie en het selecteren van een tool?

  • 16:30 – 17:15 uur: Ruimte voor discussie en vragen

  • 17.15 – 18.00 uur: Terugkoppeling workshop en afsluitende borrel

Trainers

Marco Derksen

Initiatiefnemer van en drijvende kracht achter Marketingfacts: de meest toonaangevende marketingblog van Nederland. Marco is medeoprichter en -eigenaar van Arnhem Dichtbij, FoodNext, TravelNext en SportNext.

Daarnaast is hij mede-eigenaar van Upstream: een organisatieadviesbureau dat zich op basis van actuele marktkennis richt op het inspireren van organisaties, het geven van strategisch advies en ondersteuning biedt bij de implementatie van social business. Klanten van Upstream zijn, onder meer, Deli XL, TUI, Radboud, Rabobank, TMG en ING.

Arne Keuning

Arne is op dit moment bezig om webcare in te richten voor de grootste travelpartij die wij in Nederland kennen, TUI Nederland. Bij TUI Nederland staat Arne met zijn voeten in de klei wat betreft de lessons en learnings van webcare. Daarom is Arne bij uitstek de uitgelezen persoon die jou als deelnemer alles kan vertellen over webcare. Op praktisch en strategisch niveau kun je hem alles vragen tijdens de workshop.

Arne Keuning is projectmanager internet en werkt als zelfstandig ondernemer aan opdrachten voor klanten, waaronder TUI Nederland. Samen met Upstream schreef hij de Social Media Strategie en richt hij nu webcare in voor merken als Arke, ArkeFly, KRAS en Sunplugged. Hierbij worden monitoringtools ingericht om goed te kunnen luisteren, beslisschema’s gemaakt voor verwijzing en medewerkers getraind om de dialoog aan te kunnen gaan.

Ronald van der Aart

Managing consultant Ronald van der Aart van RepMen werkte achtereenvolgens bij PR-adviesbureau Van Rossum & Partners, de Nederlandse Ski Vereniging, stadion Amsterdam ArenA, sponsoringadviesbureau GLP en vanaf 1999 bij UPC Nederland. Bij het kabelbedrijf stond hij mede aan de wieg van het UPC Webcare Team. Daarvoor ontving hij namens UPC Nederland de Corporate Social Networking Award 2009 in ontvangst nemen.

In juli 2009 verliet hij UPC om RepMen op te richten. Met RepMen adviseert hij over online reputation management en heeft hij inmiddels verschillende webcare teams getraind en begeleid. Sinds 2010 is hij programmeur van het jaarlijkse Social Media Congres.

Kosten

De workshop Webcare kost € 495,- per persoon (excl. 21% BTW). Daarbij krijgt iedere deelnemer het Marketingfacts Jaarboek 2012 cadeau. De cursus gaat door bij minimaal 5 aanmeldingen, maximaal 8 deelnemers. Uiterlijk half januari hoor je of de training definitief doorgaat (bij afmelding na 16/01 zijn wij genoodzaakt het totale bedrag á € 495,- in rekening te brengen).

Korting!

Kom je samen met meerdere deelnemers van je bedrijf naar de workshop? Dan krijgt iedere tweede of volgende deelnemer € 100,- korting.

Aanmelden voor de workshop Webcare kan via dit formulier. Mocht dat niet lukken of heb je een andere vraag over de workshop stuur dan een mail naar Marloes van Willigenburg: marloes@upstream.nl. Bellen kan ook: 026 – 711 38 24.

Achtergrondinformatie

We zien een stijgende lijn in het aantal pieken en het aantal berichten op social media, wat duidelijk maakt dat de consument zich steeds meer en vaker uit op internet. De onbeperkte toegang tot (mobiel) internet heeft onze manier van omgaan met informatie, onze manier van leven en bovenal de manier waarop wij met elkaar communiceren veranderd.

Recent heeft Upstream een onderzoek uitgevoerd in samenwerking met Repmen naar monitoring- en webcaretools. Om hiermee een eerste stap te zetten naar transparantie in de markt. Welke features zijn het meest belangrijk, welke verschillen zijn er tussen de tools en hoe is een selectie en implementatieproces het beste in te richten?

In dat onderzoek naar de status van webcare in Nederland uit 2012 zien we dan ook dat de behoefte naar inzet van webcare met bijbehorende tools om te monitoren en in dialoog te gaan met de klant/consument groeit.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!