Advertenties op de winkelvloer

Advertenties op de winkelvloer

imageDe IntelliMat is een draadloze computer die verwerkt zit in een zeer dunne mat met 4 LCD schermen. Dit levert een 30-inch diagonaal display op waarmee multimediale advertenties getoond kunnen worden in winkels met zeer beperkt vrij muuroppervlak.

Onderzoek wijst uit dat consumenten 75% van hun aankoopbeslissingen pas in de winkel nemen. De IntelliMat biedt voor adverteerders een uitkomst om juist op dat moment zichzelf te presenteren.

Via: GizMag


Geplaatst in

Delen



Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • Volgende stap is een RFID-chip in je bonuskaart die er voor zorgt dat je gepersonaliseerde reclame onder je hakken ziet verschijnen. Interessant en creepy tegelijkertijd.

    geplaatst op
  • Gisteren las ik ook al ergens dat er een bedrijf (uit de Achterhoek geloof ik) patent heeft aangevraagd op reclame-uitingen op die saaie zwarte transportband bij kassa's.
    Dit bericht/onderzoek zou het directe nut daarvan dus ontkrachten omdat een aankoop al is gedaan op het moment dat je je meuk op die transportband gooit en je daarna de winkel verlaat.
    Ben benieuwd.

    geplaatst op
  • Klopt. Het aardige is dat over die kassaband al een maand een felle discussie loopt op het ondernemersforum Higherlevel, met het late contactmoment inderdaad als veel gebruikt argument:

    kassaband - reclame of antireclame?

    geplaatst op
  • Maar voor naamsbekendheid is zo'n bandreclame best aardig. Ook de reclame op de Volgende klant-bordjes zoals AH dat doet vind ik slim. Die slijten ook minder snel. :-)

    geplaatst op
  • 't hangt denk ik af van wat je op de kassaband zet. je zou er bijvoorbeeld staatsloten (die je aan aparte bali koopt) op kunnen doen, of postzegels, kranten of iets dat je niet in de supermarkt haalt, tevens zou het kunnen werken voor telefoonmerken (branding van bijv. vodafone) waarvan je de pre-paid kaarten weer bij de bali kunt halen.

    Ik vraag me alleen af hoe duidelijk de boodschap is als er 35 producten opstaan...

    geplaatst op
  • @ Karel: een leuk woord voor Volgende klant-bordjes is
    beurtbalkje

    geplaatst op
  • Als alle winkels zo vol worden gepleurd met reclame (LCD-matten op de vloer, gesponsorde kassatransportbanden, etc.) dan zou het eindelijk eens wat kunnen worden met online supermarkten, want dan wil niemand meer naar die irritante supermarkt. ;)

    geplaatst op
  • Ik wacht nog op reclame op de kassabon, de achterkant daarvan kan je ook goed benutten. Als je direct dubbelzijdig kan printen kan je de aanbieding op de bon zelfs laten aansluiten op het koopgedrag van de klant.

    geplaatst op
  • @Ludo: De A&P supermarkten hebben dit destijds wel gedaan. Ook de Bibliotheek in Amstelveen heeft een proef gedaan met reclame op de bon.

    geplaatst op
  • Ach, als het contextuele advertenties zijn, voor sportschoenen, schoensmeer en vloertegels dan heeft het wel wat.

    geplaatst op
  • Ah gebruikt de 'Volgende klant'-bordjes zelf voor acties. Vandaag zag ik er nog 'Zet bij ons je schoen' op staan.

    Toch zou AH deze ruimte ook goed aan adverteerders kunnen verkopen. Maar dan wel adverteerders van producten die vlakbij de kassa staan. Wat dacht je van een Toblerone 'Volgende klant'-bordje? De vorm is al hetzelfde en de boodschap is relevant lijkt me...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.