Advertenties minder vaak tonen verhoogt effectiviteit

Advertenties minder vaak tonen verhoogt effectiviteit
, Carl Mangold

De eerste vertoning van je (online) advertentie is goud waard, de tweede en derde komen niet verder dan zilver. En na vijf vertoningen kosten je advertenties al meer dan ze opleveren.

Een onderzoek door Analytics, Atlas DMT toont aan dat er flink wat geld over de balk wordt gegooid, door advertenties (veel) vaker te tonen dan nodig is.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • dit is wel puur voor conversie campagnes, is naar mijn gevoel oud nieuws, we werken hier al paar jaar met die wetenschap. Voor branding gelden echter weer andere regels.

    Afhankelijk van je doelstelling ga je dus anders om met freq/ visitors curves van sites en gebruik je wel of niet frequency caps op een bepaalde hoogte

    geplaatst op
  • Je hebt gelijk met je opmerking dat dit onderzoek zich alleen op conversie-campagnes richt. En het klopt inderdaad dat voor branding andere regels gelden.

    Maar ook branding kan veel efficiënter worden gemaakt. Door de relevantie van je plaatsingen aanzienlijk te verhogen, bijvoorbeeld. Denk hierbij aan het vervangen van 'run of site' campagnes voor plaatsingen bij specifieke artikelen, of het aanleveren van 'sponsored content' aan websites met een bij jouw merk passend 'umfeld'.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.