Advertenties minder vaak tonen verhoogt effectiviteit

12 mei 2004, 06:14

De eerste vertoning van je (online) advertentie is goud waard, de tweede en derde komen niet verder dan zilver. En na vijf vertoningen kosten je advertenties al meer dan ze opleveren.

Een onderzoek door Analytics, Atlas DMT toont aan dat er flink wat geld over de balk wordt gegooid, door advertenties (veel) vaker te tonen dan nodig is.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    alexstil

    dit is wel puur voor conversie campagnes, is naar mijn gevoel oud nieuws, we werken hier al paar jaar met die wetenschap. Voor branding gelden echter weer andere regels.

    Afhankelijk van je doelstelling ga je dus anders om met freq/ visitors curves van sites en gebruik je wel of niet frequency caps op een bepaalde hoogte


    13 mei 2004 om 05:34
    mangold

    Je hebt gelijk met je opmerking dat dit onderzoek zich alleen op conversie-campagnes richt. En het klopt inderdaad dat voor branding andere regels gelden.

    Maar ook branding kan veel efficiënter worden gemaakt. Door de relevantie van je plaatsingen aanzienlijk te verhogen, bijvoorbeeld. Denk hierbij aan het vervangen van ‘run of site’ campagnes voor plaatsingen bij specifieke artikelen, of het aanleveren van ‘sponsored content’ aan websites met een bij jouw merk passend ‘umfeld’.


    13 mei 2004 om 11:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!