Aantal on-line vakantieboekingen opnieuw fors toegenomen

Aantal on-line vakantieboekingen opnieuw fors toegenomen

Inmiddels regelt meer dan 30% van alle vakantiegangers zijn reis via het internet. Dit blijkt uit TravelBox, het continue onderzoek naar het reisgedrag van de Nederlander dat Trendbox sinds 2002 uitvoert voor diverse partijen uit de reisbranche.

Het resultaat betekent een ruime verdubbeling ten opzichte van 2002, toen zo?n 14% van de Nederlanders zijn vakantie via het internet regelde.

Het zijn met name reizigers in de leeftijdscategorie 25-49 die significant vaker een reis boeken via het internet, terwijl de 50-plussers toch nog de voorkeur geven aan het reisbureau.

Bron:
Nieuwsbrief Trendbox


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Een paar recente cijfers van Nielsen//NetRatings:

    The latest research shows that Thomas Cook Neckermann is the ‘stickiest ‘ website in the Netherlands, both in term of the number of pages viewed each the amount of time spent per person.

    The number of pages viewed per person at 54 per month is much higher than any other travel website in the Netherlands. D-reizen is the next closest in terms of the number of pages viewed, but with much less pages viewed – at 22 per person.

    The most popular travel website is ANWB, with more than half a million visitors. 25% of people that visited a Dutch travel site in December visited an ANWB site. This is a general travel site, offering tickets and holidays, plus advice on car travel and traffic updates. ANWB is closely followed by Locatienet, a route planning service (Unique Audience of 617,000 visitors in December 2003). Map24 had a strong increase in its Unique Audience, growing 79% in the period Jul 03 – Dec 03.

    The prominence of map and travel information sites in the Dutch Top ten is mirrored across Europe. Online map websites in Europe, such as Multimap in the UK, Mappy in France, map24 in Germany and Karthotellet.com in Sweden, attract a large proportion of the total travel sector audience in their markets. In some cases they outperform online travel agencies in terms of audience.

    This research shows also that the major European online travel players such as Lastminute.com, Expedia and Opodo are absent from the Dutch online travel market. Tom Ewing, European Analyst at Nielsen//NetRatings says, "The online travel market is highly competitive across Europe which makes the big players' absence from the Dutch market surprising. Over the last year or so, sites like Lastminute and Opodo expanded across Europe from their home markets, and these figures suggest that the Dutch travel market is potentially a very interesting target for them."

    Bron:
    http://www.nielsennetratings.com/pr/pr_040129_netherlands.pdf

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.