Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Communiceren over je maatschappelijke ambities: win je daar klanten mee?

‘One Planet. One Health’: het is de purpose van Danone, één van de grootste voedingsmiddelbedrijven ter wereld, om te zorgen…

Laat je niet misleiden door die fabelachtige verhalen over omzet

Wehkamp, Picnic, Blokker, Just Eat Takaway, Kijkshop, Tony's - ze schetsen allemaal een veel te rooskleurig plaatjeOmzet: de meest listige…

Sustainable Brand Index 2021 – namen en nummers

Welk bedrijf is uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland?Vandaag is de vijfde editie van de Sustainable Brand Index bekendgemaakt.…

Waarom Tony’s bij Akwasi blijft

CMO Thecla Schaeffer over purpose, menselijkheid en marketing in een gepolariseerde wereldAls een influencer waar je mee samenwerkt in opspraak…

Merken, trends en de wilde waarheid van een rampjaar (I)

Tony's Chocolonely, Blokker, Zeeman, AirbnbTerugblikken en voorspellen, het hoort bij het einde van het jaar. We kijken terug op de…

ReclameReview: Tony’s Chocolonely maakt indruk met Idris Elba

Waarschijnlijk had je de stem van Idris Elba wel herkend als je het niet had geweten. De wereldberoemde acteur is…

Weten merken nog wel waar ze voor staan?

Protesteren. Het is iets van nu. Boerenprotesten, coronaprotesten, 5G-protesten, klimaatprotesten, onderwijsprotesten en Black Lives Matter-protesten. We zijn net over de…

Hoe goed gaat het met de merkbelofte van Tony’s Chocolonely?

Kan de marketinglieveling de wereldwijde cacaomarkt wel écht slaafvrij maken?In 2005 kwam de eerste Tony's Chocolonely reep op de markt;…

Digital Food: onstuimige groei in online foodmarkt

De digital foodmarkt is enorm in beweging. Kritische consumenten, intense prijsconcurrentie, nieuwe digitale spelers en de onstuimige groei in online food zorgen…

Purpose of geld? De Correspondent en Tony’s Chocolonely maken het ons lastig

De twee bedrijven die mij de afgelopen week opvielen waren Tony’s Chocolonely en De Correspondent. Bij beide bedrijven kreeg ik…

Ben jij een creative of gewoon een marketeer?

Sommige bedrijven zijn sterk in het creëren van een groep, van een cultuur waarin mensen iets zijn wat het bedrijf…

De kracht van sympathie

Het is voor mij de week waarin duidelijk werd dat sympathie een belangrijke factor is om dingen bij mensen gedaan…