Voor (kleine) sportclubs is het een onvermijdelijk dilemma: kiezen tussen financiële overleving of de ethisch verantwoorde weg.
Uitgaven aan sportmediarechten stijgen waarschijnlijk naar 61 miljard dollar, maar zorgen ook voor dilemma's voor adverteerders.
83 procent Nederlanders gaat sport kijken deze zomer, EK Voetbal meest populair.
'Voegen we er een component aan toe die de fan activeert om te gaan sporten, hebben we meervoudige waardecreatie voor…
Aantal sponsorende gokbedrijven neemt af, construction & engineering neemt toeSport en sponsoring zijn met elkaar verbonden als de trein met het…
Het gaat over veel meer dan het scoren van punten en het verslaan van tegenspelers. Sport brengt mensen, gemeenschappen en…
Het is zoveel meer dan een hobby of oppervlakkige afleiding. Sport draagt bij aan ontwikkeling van kinderen, volksgezondheid en individuele…
Sport wordt steeds meer gedomineerd door technologie. Dat brengt de vraag met zich mee: wie wint er? Is het de…
Interview met CMO Arno de Jong: "We activeren sport, van TeamNL tot Oranje Peloton"Nederlandse Loterij versterkt zijn marktpositie met heel…
Na jaren van malaise is het Nederlands voetbal eindelijk weer een succesverhaal. Oranje en Ajax winnen van de wereldtop, maar…
Succesvol een nieuwe markt betreden: de experimentele aanpakDe relatie tussen sport en merken is al eeuwenlang onafscheidelijk. Zo nu en…
Bij weinig merken zal de merkbeleving zo grillig zijn als in het betaald voetbal. Sportieve prestaties bepalen de merkbeleving en…