Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Sportfans veranderen het spel

'Voegen we er een component aan toe die de fan activeert om te gaan sporten, hebben we meervoudige waardecreatie voor…

Marketing&Facts: Wie betaalt sport?

Aantal sponsorende gokbedrijven neemt af, construction & engineering neemt toeSport en sponsoring zijn met elkaar verbonden als de trein met het…

Sport is belangrijk, dus ook voor jouw merk (deel 2)

Het gaat over veel meer dan het scoren van punten en het verslaan van tegenspelers. Sport brengt mensen, gemeenschappen en…

Sport is belangrijk, dus ook voor jouw merk (deel 1)

Het is zoveel meer dan een hobby of oppervlakkige afleiding. Sport draagt bij aan ontwikkeling van kinderen, volksgezondheid en individuele…

FutureWatch: sporter of technologie, wie wint?

Sport wordt steeds meer gedomineerd door technologie. Dat brengt de vraag met zich mee: wie wint er? Is het de…

Voor Nederlandse Loterij is sportsponsoring geen gokje

Interview met CMO Arno de Jong: "We activeren sport, van TeamNL tot Oranje Peloton"Nederlandse Loterij versterkt zijn marktpositie met heel…

Hoe trouwe sponsors de comeback van FC Twente mogelijk maakten

Na jaren van malaise is het Nederlands voetbal eindelijk weer een succesverhaal. Oranje en Ajax winnen van de wereldtop, maar…

Hoe Puma de sterk opkomende CrossFit-markt kan veroveren

Succesvol een nieuwe markt betreden: de experimentele aanpakDe relatie tussen sport en merken is al eeuwenlang onafscheidelijk. Zo nu en…

De merkbeleving van PEC Zwolle

Bij weinig merken zal de merkbeleving zo grillig zijn als in het betaald voetbal. Sportieve prestaties bepalen de merkbeleving en…

Het succes van Racingnews365: “Formule 1 is onze passie”

Ruud Dimmers begon drie jaar geleden als liefhebber een website over Formule 1. Inmiddels is Racingnews365 uitgegroeid tot de grootste…

Politiek activisme door merken: Just do it?

Eerder deze maand lanceerde Nike haar nieuwe ‘Dream Crazy’-campagne, waarin de American Football-speler Colin Kaepernick de hoofdrol speelt. Hij zit…

Anatoliy Babic (SciSports): “Vind met data de juiste voetballer”

De tijd waarin voetballers puur en alleen op eigen intuïtie op het veld stonden, ligt ver achter ons. Grondige analyses,…