Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Nederlandse autoverzekeraars scoren NPS van gemiddeld +58

ZLM krijgt de hoogste NPS (+96), De Goudse de laagste met +15.

CX metrics zijn toe aan een make-over

De huidige, vaak door NPS gedomineerde praktijk van het meten van klantervaringen biedt enkel een achteruitkijkspiegel. Dat kan anders.

NPS: Waarom de ene voldoende de andere niet is en wat het wél zegt

Kortgeleden werd me tijdens mijn beoordelingsgesprek gevraagd mezelf te beoordelen. Hmm, interessant! Ik sta nu eenmaal niet bekend als de…

Hoe klantvriendelijk is de automotive-branche echt?

'Ja, je ziet het goed. De scores waren vooraf al ingevuld!'Je kent het vast. Je brengt je auto weg voor een…

NPS moet geen scorebordjournalistiek worden

Als bedrijf kun je steeds weer een prima score bij het klanttevredenheidsonderzoek krijgen. Maar dit zegt niets over de mate…

Is NPS een KPI voor losers?

Wie groei wil realiseren hecht natuurlijk belang aan data en analyse. Er is veel meetbaar en toch, of misschien juist daarom,…

Merkvraag 23a: hoe meet je het effect van je merkstrategie?

Wekelijks beantwoord ik op Marketingfacts een primaire vraag over merkstrategie. Ditmaal: je merk is ontwikkeld, de verandering is zichtbaar en de buzz is…

Hoe de Net Promotor Score de weg kwijtraakte

De NPS was bedoeld als indicator voor loyaliteit en winstgevendheid, niet voor het vinden van de drivers van een betere…

Zo maak je in 6 stappen de koppeling tussen loyaliteit en NPS-scores

We willen steeds meer weten over websitebezoekers. Zodat we ze vervolgens op kunnen delen in segmenten met als doel dat…

Besloten webshop Vente-Exclusive genereert constant hoge NPS

Vente-Exclusive.com mag dan naar eigen zeggen geen klassieke webshop zijn, het neemt niet weg dat de van origine Belgische e-commercespeler…

Klantfeedback: meten om te weten is niet voldoende

De impact van klanttevredenheid op de bedrijfsresultaten is in kaart te brengen met een businesscase van klantgerichtheid. Als de link tussen…

Wil je succesvol zijn in klantbeleving? Vraag dan niet aan de klant wat belangrijk is

Latente behoeften maken het verschil in klantbelevingDe onderzoeken over de rol van het onbewuste in onze besluitvorming zijn het niet helemaal…