IAB Europe zet met de publicatie van concept-standaard eerste stap naar consistente meting van prestaties retail media.
De thumbstop-ratio meet je door het aantal 3-second videoplays te delen door het aantal impressies.
‘Always be testing’. Om de performance van je campagnes structureel te verbeteren en om te innoveren, is testen van groot…
Blogserie: 5 typen experience en hun metrics (deel 5)Hoe beweeg je je naar een klant- en mensgerichte organisatie? Dan heb…
Wat levert social en content je nu precies op en wat mag het (daarom) kosten? Het bepalen van de juiste…
"De wezenloos enthousiaste presentatie van volstrekt achterlijke devices is een kathedraal voor engineering, maar een doodsteek voor marketing"De nieuwe onregelmatig…
Altijd al benieuwd geweest naar de echte interactie van een bezoeker met de contentpagina’s op je website? Dan zou je…
Een handleiding voor zinvolle metrics die écht gebruikt wordenOm grip te houden op hoe goed of slecht je bezig bent,…
In het artikel ‘Waarom reclame steeds minder op reclame lijkt’ staat met rode letters ‘Storytelling is hot’. Ik lees verder…
In gesprek met Xavier van Leeuwe, Directeur Marketing & Data NRC MediaIn krantenland is het al jaren kommer en kwel.…
Als data- en researchspecialist hou ik mij dagelijks bezig met kpi’s, metrics, onderzoek en het in kaart brengen van resultaten.…
Vorige maand heeft Google Analytics nieuwe dimensies en rapporten toegevoegd: de Lifetime Value. Deze nieuwe rapporten laten zien wat bijvoorbeeld…