Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Eerste stap naar consistente vergelijking prestaties retail media gezet

IAB Europe zet met de publicatie van concept-standaard eerste stap naar consistente meting van prestaties retail media.

Hoe je met jouw advertentie een scroll stopt in 3 seconden

De thumbstop-ratio meet je door het aantal 3-second videoplays te delen door het aantal impressies.

Testen: welke metric kies je om succes te bepalen?

‘Always be testing’. Om de performance van je campagnes structureel te verbeteren en om te innoveren, is testen van groot…

User experience: zo zorg je voor een optimale, geïntegreerde beleving

Blogserie: 5 typen experience en hun metrics (deel 5)Hoe beweeg je je naar een klant- en mensgerichte organisatie? Dan heb…

Zo bepaal je de KPI’s voor social en content

Wat levert social en content je nu precies op en wat mag het (daarom) kosten? Het bepalen van de juiste…

M! International Cherry Picking: CES-kater, CMO-leed en gympies van 25.000 euro

"De wezenloos enthousiaste presentatie van volstrekt achterlijke devices is een kathedraal voor engineering, maar een doodsteek voor marketing"De nieuwe onregelmatig…

Contentanalyse: hoe maak je interactie met je content meetbaar?

Altijd al benieuwd geweest naar de echte interactie van een bezoeker met de contentpagina’s op je website? Dan zou je…

Hoe stel je relevante kpi’s en metrics op?

Een handleiding voor zinvolle metrics die écht gebruikt wordenOm grip te houden op hoe goed of slecht je bezig bent,…

Maken we contentmarketing niet onnodig complex?

In het artikel ‘Waarom reclame steeds minder op reclame lijkt’ staat met rode letters ‘Storytelling is hot’. Ik lees verder…

Dit is waarom NRC weer groeit in een markt die blijft krimpen (hint: klantbeleving)

In gesprek met Xavier van Leeuwe, Directeur Marketing & Data NRC MediaIn krantenland is het al jaren kommer en kwel.…

Succesvolle content: cijfers liegen nooit. Toch?!

Als data- en researchspecialist hou ik mij dagelijks bezig met kpi’s, metrics, onderzoek en het in kaart brengen van resultaten.…

Zo bepaal je de Lifetime Value van je publiek in Google Analytics

Vorige maand heeft Google Analytics nieuwe dimensies en rapporten toegevoegd: de Lifetime Value. Deze nieuwe rapporten laten zien wat bijvoorbeeld…