Paul Stringer, Managing Editor Research and Insights bij Warc, waarschuwt adverteerders op hun hoede te blijven, want onder meer merkveiligheid, advertentiefraude en privacy-issues blijven zorgen baren.
De mythe 'go woke, go broke' ontkracht; 6 op de 10 consumenten in Nederland zegt dat inclusie en diversiteit hun aankoopbeslissingen beïnvloeden, aldus onderzoeksbureau Kantar. ‘Kantars Brand Inclusion Index laat zien dat progressieve reclame de verkoop aantoonbaar stimuleert.’
Wetenschappers ontwikkelen tools om Nederlanders digitaal bij te spijkeren
Onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.
ZLM krijgt de hoogste NPS (+96), De Goudse de laagste met +15.
Het aantal luisteraars van podcasts is in Nederland sinds 2019 ongeveer verdubbeld en het aantal te beluisteren podcasts is verveelvoudigd. Inmiddels luistert 48% van de Nederlanders wel eens naar een podcast. Onder jongeren (12-18 jaar) is dit 66%.
Jaarlijks presenteert Warc het The Future of Media-onderzoek. Belangrijkste take away voor 2024: ‘Merken worden geconfronteerd met uitdagingen bij het plannen van kwaliteitsmarketing in een AI-gedreven wereld.’
De innovatie scorecard biedt praktische tools om je product- of dienstinnovatie in de juiste richting te sturen.
Met een juiste blik op data is je focusgebied voor 2023 zo uitgestippeld. Werk je bij een NGO? Dan zijn het onderzoek en dit artikel een must-read.
Boekrecensie van 'De Bedrijfsnar' door Frank WoutersHet boek Honshitsu, de essentie van Marketing uit 2013 ligt al een hele tijd veelbelovend bij…
Dingen veranderen niet allemaal in hetzelfde tempo en niet elke verandering blijft.Het begin van een kalenderjaar is de tijd van…
Mobiel gamen stijgt 15%, mobiel shoppen 18%, eten en daten zelfs meer dan 50%Behoeft verder geen betoog. Mobiel blijft het…