Kunstmatige intelligentie lijkt de heilige graal van de marketingwereld. Marketeers staan te popelen om de kracht van AI te benutten, alsof het dé oplossing is die campagnes moeiteloos tot een succes zal maken. Maar wat als AI eigenlijk niets meer is dan geavanceerde statistiek in een hip, nieuw jasje?
Nieuw onderzoek van SWOCC toont aan dat, hoewel volgers virtuele influencers in eerste instantie minder authentiek en betrouwbaar vinden dan menselijke influencers, volgers op de lange termijn een sterke emotionele band kunnen opbouwen met deze digitale persoonlijkheden - zelfs even sterk als die met menselijke influencers.
De Metagids #80 - Een humoristisch maar ook onthullend symptoom van onze digitale cultuur: de Gumbo Slice meme.
Hoe 'Data as a Product' marketeers helpt om gericht en effectief de juiste Data- en AI keuzes te maken.
Koot schrijft in zijn wekelijkse Week van Koot onder meer over 'Blind', de wereldwijde roddelsite voor tekkies, zoekend naar een nieuwe…
Op samenwerkingsgebied lopen marketing en IT niet altijd met elkaar in de pasAfgaande op een blog van Driek Geurtsen, oprichter…
Investeer nú in duurzame modellen waar je over vijf/tien jaar geld mee verdientDe huidige coronacrisis slaat diepe wonden. Toch biedt…
Over artificiële intelligentie die teksten schrijftSchrijven is – net als nadenken over het bestaan, aan depressies lijden en lachen –…
We bevinden ons in het tijdperk van voice search, chatbots en met Siri, Alexa en Google Home zijn kunstmatige-intelligentietechnieken en -tools…
Als ondernemer of strategisch marketeer houd jij je (als het goed is) minimaal de helft van je tijd bezig met…
Wekelijks behandel ik een primaire vraag over merkstrategie. Dit is deel 2 van mijn artikel over merken en kunstmatige intelligentie (kunstmatige intelligentie of…
Wekelijks behandel ik een basale merkvraag op Marketingfacts. Deze gaat over kunstmatige intelligentie (artificial intellicence of AI). Dit onderwerp is veel in…