Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Is NPS een KPI voor losers?

Wie groei wil realiseren hecht natuurlijk belang aan data en analyse. Er is veel meetbaar en toch, of misschien juist daarom,…

KPI’s: wat bedrijven kunnen leren van de zorg

De KPI-basicsDe belangrijkste les die je als organisatie van de werkwijze in de zorg kan leren, is dat ook bedrijven vitale…

KPI-denken: hou je strategie meetbaar

Boekrecensie: 'Key Performance Illusies'Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Key…

Creativiteit weer in de hoofdrol

We lijken steeds meer te denken dat KPI's, cijfers, data zekerheid kunnen bieden. Een garantie vooraf. Niet-meetbare creativiteit is ingewisseld voor…

M! International Cherry Picking: Gillette, Lego en Super Bowl

Inhousing, omzet als KPI, Customer Participation bij Lego en NFL-reclameEen nieuwe rubriek: vier artikelen uit de internationale vakpers die je…

Dit is waarom NRC weer groeit in een markt die blijft krimpen (hint: klantbeleving)

In gesprek met Xavier van Leeuwe, Directeur Marketing & Data NRC MediaIn krantenland is het al jaren kommer en kwel.…

Net Promoter Score: ons bin zunig!

Nederlandse consumenten niet erg scheutig met aanbevelen van organisaties Zowel fans als critici van de net promoter score laten zich…

De drie belangrijkste KPI’s voor de futureproof marketeer

In het oerwoud van data en targets zijn dit de drie getallen die er echt toe doenDe consument heeft andere…

Drie redenen voor meer focus op de emotional journey [podcast]

In gesprek met Mark Stohr, Forum ResearchEmotionele factoren blijken van grote invloed te zijn op klantloyaliteit. Groter zelfs dan zaken…

Vertrouwen als customerexperience-KPI

Met betrouwbaarheid kan ook jouw bedrijf zich onderscheiden De mate waarin klanten jouw organisatie vertrouwen, heeft impact op het aantal…

De performance van online branding

Verslag van Online Tuesday #49Online media zijn de afgelopen 10 jaar door ons als markt vooral neergezet als een performance-based…

Customer effort: gemak dient de klant

Eenvoud scoort vaak beter dan extase Wanneer leveren we goede customer experience? Als we klantverwachtingen weten te overtreffen natuurlijk! Dergelijke…