Uit het jaarlijkse Digital Leaders Study blijkt dat IKEA Nederland en G-Star vooroplopen in digitale innovatie binnen respectievelijk de retail- en mode-industrie.
Netflix gaat advertenties toevoegen. In ruil voor een goedkoper abonnement. Voor de bingewatchers onder ons is dit misschien even slikken, maar voor alle mensen in de marketingwereld een hele mooie kans! Alle ins- en outs op een rij.
In de voortdurende strijd om een sterke positie bij de customer interface, worden de kaarten dit jaar weer opnieuw geschud, met dank aan artificiële intelligentie. Wie zijn de winnaars en hoe ga je als bedrijf zelf inspelen op deze ontwikkelingen?
Lang geleden innoveerde Lego namelijk nauwelijks en bleef het merk hangen in de aloude en voorspelbare Lego-blokjes. Bijna ging in 2004 het merk kopje onder, maar maakte toen de slag naar frequent innoveren en is daar al tijden bijzonder succesvol mee.
Over hoe Web3 apps en online communities de wereld van (content) marketing mogelijk aan het veranderen zijn.
De innovatie scorecard biedt praktische tools om je product- of dienstinnovatie in de juiste richting te sturen.
Als er een vaderlands internettechnologiemuseum bestond, zou 9292 erin staan, ware het niet dat je een rijdende trein ook niet in een spoorwegmuseum plaatst.
De Metagids #81 - Vormen van bewondering en fandom evolueren, voortgestuwd door de onstuitbare golven van technologische vooruitgang.
Hoe 'Data as a Product' marketeers helpt om gericht en effectief de juiste Data- en AI keuzes te maken.
Zijn alle nieuw bedachte merknamen onzin? En moeten we de mobiele telefoon op school nu echt gaan verbieden?
De Metagids #68 - We zijn als samenleving niet klaar voor de nieuwe neprealiteit.
In 5 stappen van post-it naar een overtuigend interactief prototype: voor innovators en marketingprofessionals.