Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Iene miene mutte als innovatiestrategie: waarom Nederland zijn startups laat struikelen

Iene miene mutte, tien pond grutte — jij bent ’m.” Zo voelt het momenteel als je in Nederland een (AI-)startup runt en overheidsfinanciering probeert te vinden. Hier een subsidiepotje, daar een innovatiekrediet, ginds een voucher. Het is geen strategie, het is een aftelversje.

AI is de Formule 1-auto, maar zonder coureur win je geen race

Terwijl sommigen denken dat AI het werk van strategen en creatieven overneemt, laat dit artikel zien waarom vakmanschap, menselijk inzicht en het opleiden van jong talent belangrijker worden dan ooit. Zoals in de Formule 1 bepaalt niet de auto, maar de coureur het verschil en in marketing is dat precies zo met AI.

The state of artificial intelligence; Richting AI-geletterdheid

Artificial intelligence ‘makes the clock tick’ in 2025. We ervaren een AI-wedloop, ‘AI herschrijft regels en rollen in marketing’ wordt gezegd. Intussen dwarrelt het stof al wat neer en kan worden vastgesteld wat je er intussen echt aan hebt en wat niet, waar deze ontwikkeling toe leidt en welke hiaten je zelf kan invullen. ‘AI verandert het vak, maar niet onze kern’

Monty’s D-Day plan op één A4 houdt het simpel – en AI ook

Het bleef meer dan zeventig jaar 'most secret', maar achter het enorme en complexe offensief van D-Day lag een verbluffend eenvoudig plan: een handgeschreven A4 van generaal Montgomery.

Predictive eye-tracking: wat iedere marketeer moet weten

De aandacht van consumenten is schaarser dan ooit. Toch draaien campagnes nog altijd op clicks en views; betaalde data die pas beschikbaar zijn ná publicatie. Geen wonder dat er zoveel ad waste is. Een deel van campagnebudgetten verdampt omdat ads niet gezien werden of de boodschap niet goed overkwam. Predictive analytics, en in het bijzonder predictive eye-tracking, kan hier voorspellende data geven, data die structureel wordt overgeslagen door de huidige platforms.

Marketingstrategie heeft dringend een strategie nodig

Dit is niet echt iets om aan de grote klok te willen hangen. Maar marketingstrategie heeft vaak een probleem.

“Verbeter de wereld, begin bij jezelf!”

Wie nu nog een duurzaam nieuw product introduceert en ‘vergeet’ de verpakking 100% duurzaam te maken, is echt af! We verloochenen de duurzame ambities van onze bedrijven, en waarschijnlijk ook onszelf, ten faveure van ÉÉN cent meer winst.

AI & marketing: niet óf, maar hóe je de transformatie omarmt

Kunstmatige intelligentie (AI) transformeert marketing niet langer op de achtergrond – het is een bepalende factor geworden in hoe merken groeien, innoveren en klantrelaties vormgeven. Toch blijft de implementatie ervan voor veel organisaties een uitdaging. Hoe zorg je dat AI niet alleen een experiment blijft, maar daadwerkelijk waarde toevoegt aan je marketingstrategie?

IKEA Nederland en G-Star koplopers in digitale innovatie binnen retail en mode

Uit het jaarlijkse Digital Leaders Study blijkt dat IKEA Nederland en G-Star vooroplopen in digitale innovatie binnen respectievelijk de retail- en mode-industrie.

Adverteren op Netflix. Alle ins- en outs.

Netflix gaat advertenties toevoegen. In ruil voor een goedkoper abonnement. Voor de bingewatchers onder ons is dit misschien even slikken, maar voor alle mensen in de marketingwereld een hele mooie kans! Alle ins- en outs op een rij.

Hoe AI nieuwe kansen creëert en de machtsverhoudingen in Big Tech opschudt in 2025

In de voortdurende strijd om een sterke positie bij de customer interface, worden de kaarten dit jaar weer opnieuw geschud, met dank aan artificiële intelligentie. Wie zijn de winnaars en hoe ga je als bedrijf zelf inspelen op deze ontwikkelingen?

Lego: steen voor steen een succesvolle innovator

Lang geleden innoveerde Lego namelijk nauwelijks en bleef het merk hangen in de aloude en voorspelbare Lego-blokjes. Bijna ging in 2004 het merk kopje onder, maar maakte toen de slag naar frequent innoveren en is daar al tijden bijzonder succesvol mee.