Interview over een nieuw jaargang héle goeie marketingboeken: ‘De diversiteit aan inzendingen was enorm. Gelukkig zien we aandacht voor belangrijke thema’s als klantretentie, AI en duurzaamheid.’
Driedelige serie toont de bijdrage van digitalisering aan het dagelijks leven voor Europeanen.
Persoonlijke datakluizen zijn in ontwikkeling waarmee consumenten zelf hun persoonlijke gegevens beheren en kunnen bepalen met welke organisaties ze die delen. Betekent dit het einde van traditionele marketing of het begin van een tijdperk vol nieuwe mogelijkheden?
Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om third-party data te verzamelen, wat het uitdagender maakt om de digitale klantreis te meten en optimaliseren.
Wat is gamification precies, hoe “werkt” het en… wat levert het je op als merk in een steeds digitalere wereld?
Hoe 'Data as a Product' marketeers helpt om gericht en effectief de juiste Data- en AI keuzes te maken.
Veel AI-projecten falen: dit biedt kansen om het verschil te maken ten opzichte van de concurrentie.
6 aanbevelingen die je als marketeer, dataspecialist of jurist in de dagelijkse praktijk kunt gebruiken bij het omgaan met data van (potentiële) klanten.
Consumenten zijn daadwerkelijk bereid hun gedrag aan te passen om dataverzameling voor reclame te ontwijkenMarketeers en communicatieprofessionals zien het gebruik…
Data, highlights en aanbevelingen uit het Nielsen Global Marketing Report 2022Uit wereldwijd onderzoek onder marketeers van Nielsen (Global Annual Marketing…
GDMA Global Privacy Monitor 2022: Wereldwijd privacy-onderzoekDe Global Privacy Monitor 2022, een in opdracht van GDMA (de koepelorganisatie van branchevereniging…
Shopping in 2030: Daadkracht gevraagd in een decennium vol veranderingIn weinig sectoren geldt het cliché dat de wereld nogal snel…