Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

“Precisietargeting is duur en werkt meestal niet”

Veel data die CMO's inkopen is onzin. Bijvoorbeeld als het om precisietargetting gaat. Dat is 'spray and pray', stelt een Australische professor na onderzoek.

Veroorzaken intelligent agents een platform shift?

De snelle ontwikkeling van intelligent agents kan een enorme verschuiving veroorzaken hoe software wordt ontwikkeld en gebruikt. Betekent dit het einde van de grote softwareplatforms en app-ontwikkelaars? Moeten we ons voorbereiden op een grote platform shift?

Onderzoek UvA naar de kwetsbaarheid van online dataverzameling draait om bewustwording

‘Veel mensen weten dat bedrijven je advertenties laten zien op basis van je geslacht, leeftijd of woonplaats, maar niet iedereen heeft door dat bedrijven ook inspelen op gevoelens van onzekerheid of zelfs slapeloosheid.’

Hans Molenaar: ‘AI is een gamechanger van ongekende proporties’

Interview over een nieuw jaargang héle goeie marketingboeken: ‘De diversiteit aan inzendingen was enorm. Gelukkig zien we aandacht voor belangrijke thema’s als klantretentie, AI en duurzaamheid.’

“Being Digi-Sapien”, over de veranderende relatie tussen mens en technologie  

Driedelige serie toont de bijdrage van digitalisering aan het dagelijks leven voor Europeanen.

Datakluizen: nachtmerrie of nieuw Walhalla voor marketeers?

Persoonlijke datakluizen zijn in ontwikkeling waarmee consumenten zelf hun persoonlijke gegevens beheren en kunnen bepalen met welke organisaties ze die delen. Betekent dit het einde van traditionele marketing of het begin van een tijdperk vol nieuwe mogelijkheden?

Twee op drie marketeers heeft collega die niet weet wat first-party data is

Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om third-party data te verzamelen, wat het uitdagender maakt om de digitale klantreis te meten en optimaliseren.

Waarom merken met gamification aan de slag moeten

Wat is gamification precies, hoe “werkt” het en… wat levert het je op als merk in een steeds digitalere wereld?

De kracht van “Data as a Product” in Marketing

Hoe 'Data as a Product' marketeers helpt om gericht en effectief de juiste Data- en AI keuzes te maken.

4 P’s om succesvol data en AI projecten te lanceren

Veel AI-projecten falen: dit biedt kansen om het verschil te maken ten opzichte van de concurrentie.

Hoe je de consument centraal zet en overtuigt van de voordelen van data-uitwisseling

6 aanbevelingen die je als marketeer, dataspecialist of jurist in de dagelijkse praktijk kunt gebruiken bij het omgaan met data van (potentiële) klanten.

Chilling effects: Wat zijn ze en waarom zijn ze van belang voor reclame?

Consumenten zijn daadwerkelijk bereid hun gedrag aan te passen om dataverzameling voor reclame te ontwijkenMarketeers en communicatieprofessionals zien het gebruik…