Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hans Molenaar: ‘AI is een gamechanger van ongekende proporties’

Interview over een nieuw jaargang héle goeie marketingboeken: ‘De diversiteit aan inzendingen was enorm. Gelukkig zien we aandacht voor belangrijke thema’s als klantretentie, AI en duurzaamheid.’

“Being Digi-Sapien”, over de veranderende relatie tussen mens en technologie  

Driedelige serie toont de bijdrage van digitalisering aan het dagelijks leven voor Europeanen.

Datakluizen: nachtmerrie of nieuw Walhalla voor marketeers?

Persoonlijke datakluizen zijn in ontwikkeling waarmee consumenten zelf hun persoonlijke gegevens beheren en kunnen bepalen met welke organisaties ze die delen. Betekent dit het einde van traditionele marketing of het begin van een tijdperk vol nieuwe mogelijkheden?

Twee op drie marketeers heeft collega die niet weet wat first-party data is

Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om third-party data te verzamelen, wat het uitdagender maakt om de digitale klantreis te meten en optimaliseren.

Waarom merken met gamification aan de slag moeten

Wat is gamification precies, hoe “werkt” het en… wat levert het je op als merk in een steeds digitalere wereld?

De kracht van “Data as a Product” in Marketing

Hoe 'Data as a Product' marketeers helpt om gericht en effectief de juiste Data- en AI keuzes te maken.

4 P’s om succesvol data en AI projecten te lanceren

Veel AI-projecten falen: dit biedt kansen om het verschil te maken ten opzichte van de concurrentie.

Hoe je de consument centraal zet en overtuigt van de voordelen van data-uitwisseling

6 aanbevelingen die je als marketeer, dataspecialist of jurist in de dagelijkse praktijk kunt gebruiken bij het omgaan met data van (potentiële) klanten.

Chilling effects: Wat zijn ze en waarom zijn ze van belang voor reclame?

Consumenten zijn daadwerkelijk bereid hun gedrag aan te passen om dataverzameling voor reclame te ontwijkenMarketeers en communicatieprofessionals zien het gebruik…

Social media meest effectieve paid marketing kanaal in 2022

Data, highlights en aanbevelingen uit het Nielsen Global Marketing Report 2022Uit wereldwijd onderzoek onder marketeers van Nielsen (Global Annual Marketing…

Consumenten meer databewust, zorgen over privacy dalen

GDMA Global Privacy Monitor 2022: Wereldwijd privacy-onderzoekDe Global Privacy Monitor 2022, een in opdracht van GDMA (de koepelorganisatie van branchevereniging…

Het einde van data als verdienmodel

Shopping in 2030: Daadkracht gevraagd in een decennium vol veranderingIn weinig sectoren geldt het cliché dat de wereld nogal snel…