Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Chilling effects: Wat zijn ze en waarom zijn ze van belang voor reclame?

Consumenten zijn daadwerkelijk bereid hun gedrag aan te passen om dataverzameling voor reclame te ontwijkenMarketeers en communicatieprofessionals zien het gebruik…

Social media meest effectieve paid marketing kanaal in 2022

Data, highlights en aanbevelingen uit het Nielsen Global Marketing Report 2022Uit wereldwijd onderzoek onder marketeers van Nielsen (Global Annual Marketing…

Consumenten meer databewust, zorgen over privacy dalen

GDMA Global Privacy Monitor 2022: Wereldwijd privacy-onderzoekDe Global Privacy Monitor 2022, een in opdracht van GDMA (de koepelorganisatie van branchevereniging…

Het einde van data als verdienmodel

Shopping in 2030: Daadkracht gevraagd in een decennium vol veranderingIn weinig sectoren geldt het cliché dat de wereld nogal snel…

Datagedreven definities: Wat jij moet weten over first, second & third party data

In mijn vorige blog heb ik de onderwerpen: wat is data en wat de relatie is tussen business intelligence en market intelligence…

Hoe kan je als organisatie het vertrouwen van consumenten (terug)winnen?

Data-gedreven processen kunnen organisaties enorme voordelen opleveren. Data levert – soms onverwachte – inzichten en trends op waarmee het mogelijk…

Digital Analytics in 2022 – Belangrijke trends en ontwikkelingen

Sinds ik werkzaam ben binnen het Digital Analytics vakgebied, vliegen de nieuwe ontwikkelingen me om de oren. We moeten onze…

Datadriven Marketing in 2022 – Belangrijke trends en ontwikkelingen

Bij Traffic Builders werken we al sinds 2000 aan data-gedreven online marketing, maar toch voorspel ik dat online marketing in…

Het draait om je data, het gáát om je klant

Je zou soms bijna vergeten dat het bij het delen van gegevens gaat om het bekendmaken van klantwensenGegevens van klanten…

Data driven marketeers met geen mogelijkheid te vinden

Wat je moet weten over het DDMA Data Driven Marketing Onderzoek 2021Niet de techniek, maar de juiste mensen met de…

Marketing&Facts: ‘Strijd tussen marketing en IT’

Op samenwerkingsgebied lopen marketing en IT niet altijd met elkaar in de pasAfgaande op een blog van Driek Geurtsen, oprichter…

‘Vrouwen kiezen Instagram en TikTok, mannen YouTube’

Platforms laten duidelijke onderlinge verschillen zien op het gebied van gebruik per sekseEigenlijk zijn alle clichés over social media gebruik…