Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Wat marketeers kunnen leren van dropshippers

Dropshipping. Voor veel mensen een vies woord. Snelle jongens met AliExpress-producten, misleidende advertenties en een klantenservice die niet bereikbaar is. Vaak klopt dat beeld. Maar toch… ze doen ook iets goed. Iets waar traditionele marketeers veel van kunnen leren.

Het geheim van IKEA (waarom je altijd met meer naar huis gaat)

Een bezoek aan IKEA is geen gewoon winkelbezoek. Het is een uitstapje. Een ervaring. Sommigen noemen het zelfs het ‘Disney World van de meubelzaken’. En net als bij een pretpark, is er in elk detail nagedacht over hoe jij je dag bij IKEA beleeft. Van het moment dat je de auto parkeert tot aan de goedkope hotdog bij de uitgang.

6 inzichten over updates rondom je online bestelling: Dit is wat de consument ervan vindt.

Meer dan 60% van de online shoppers geeft aan te veel berichten te ontvangen over hun bestelling. Maar waar ligt de grens? Welke updates voegen waarde toe? En welke zorgen voor onnodige ruis? Voor marketeers en e-commerce professionals ligt hier een gouden kans om hun klantcommunicatie te verbeteren en de klantreis effectiever in te richten.

De klantreis: jeuk- of sleutelwoord?

Volgens Japke-d. Bouma zijn termen als "klantreis" vaak lege hulswoorden: concepten die hun glans verliezen door overmatig gebruik en een gebrek aan echte inhoud. Zijn we in de marketing- en communicatiewereld echt te ver doorgeschoten in ons gebruik van deze termen?

Is de NS de weg kwijt?

De afgelopen jaren voegde de NS steeds meer functies toe aan zijn treinplanner. Inmiddels is de app uitgegroeid tot een reisplanner waarmee je ook bus, tram en deelscooters kunt plannen. Handig maar ook ingewikkelder. Is de NS de weg kwijt? Een analyse van de typische dilemma’s van een innovatiestrategie.

Over de glans van een merk en de magische klantreis

Marcel Aalders: "Veel organisaties hebben een soort ‘incassorelatie’ met hun klanten en laten alleen van zich horen als er weer betaald of verlengd moet worden. Marketing zou zich veel meer sterk moeten maken voor de relatie(uit)bouw met bestaande klanten."

Balans marketing en privacy in ere herstellen

Ontdek hoe wij marketeers de balans tussen effectieve marketing en privacy herstellen, met ethisch handelen en klantgerichte benaderingen.

Passie in de afvalbak van het marketingvak

Heroriëntatie, customer jour.. nee klantreizen, brand love en loyale klanten die één keer een plantenspuit komen halen. Room 101 wordt…

Marketing&Facts: CEO is Digital First

In hoeverre zijn digitale klantervaringen leidend in de toekomst?In tijden waarin iedereen een 'zakcomputer' bij zich heeft en dus overal en…

Marketing&Facts: Koesteren is key

Succesvolle marketeers richten zich op het koesteren van leads en relatiesIn november 2020 kwam het Content Marketing Institute met zijn…

Marketing&Facts: E-mails en de customer journey

E-mailmarketing is nog steeds heel belangrijk, maar let op wensen van de klantNaar schatting worden er per dag zo’n 269…

De mindset van topmarketeers

Wanneer je te veel met de concurrentie bezig bent, zorgt dit ervoor dat je focus verliest op je eigen strategieEr…