Een merk hebben wij toch helemaal niet nodig in onze markt? Ik hoor het ondernemers in B2B wel eens zeggen.…
De NPS was bedoeld als indicator voor loyaliteit en winstgevendheid, niet voor het vinden van de drivers van een betere…
Een pleidooi voor een customer journey-modelDe term 'customer journey' is inmiddels wijdverbreid. Marketeers hebben de 'klantreis' omarmd als nieuwe maat der dingen…
Een tevreden klant laat een positieve review achter en een ontevreden klant laat een negatieve review achter. Zo ontstaat een…
Wat verboden is, trekt aan (ook voor merken)De evolutie is onlosmakelijk verbonden met Adam, Eva en de verboden paradijselijke vrucht.…
Ook professionele organisaties hebben vrienden nodig, om gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund te worden. Merkstrateeg Diederick Janssens schrijft op Marketingfacts persoonlijke brieven aan bedrijven en…
Klanten willen niet dat een merk ze het verhaal vertelt: ze willen zélf vertellen. Ze willen de held in hun…
Toen Victoria van Keulen twee jaar geleden bij IKEA verantwoordelijk werd voor de klantervaring in Nederland, vroeg ze de MT-leden…
Het bereiken van de juiste doelgroep is een belangrijk onderdeel van een (online) marketingstrategie. Maar weet je ook hoe je…
Hoe een Nederlandse wereldmarktleider met marketingtechnologie meer klantwaarde creëertRegelmatig spreek ik mensen over de veranderingen in de b2b-markt en de…
Gebruik alle bronnen, combineer en leer!We vertellen niets nieuws als we zeggen dat bedrijven het belang van customer experience onderschrijven.…
Een gesprek over wat neuromarketing ons wel en niet gaat brengenWe zitten er allemaal met smart op te wachten: echt…