9 miljard aan Europese kerstaankopen via web

13 november 2003, 14:04

Europeanen besteden naar verwachting circa 9 miljard euro aan kerstboodschappen via internet. Nederlanders trekken gezamenlijk de portemonnee ter waarde van 4,4 miljoen euro om decemberaankopen te doen.

Uit onderzoek van Forrester Research blijkt dat Europeanen in de maand december bijna evenveel besteden als Amerikanen bij webkerstaankopen. Amerikanen kopen in december voor 12 miljard dollar online. Europeanen besteden in de maand december 24 procent van het geld dat ze in een heel jaar via het web besteden.

Veertig procent van de Europeanen doet zijn kerst- en sintboodschappen online. Duitsers en Engelsen zijn de ferventse winkelaars op het web. Samen zijn ze goed voor 63 procent van de totale Europese decemberomzet. Engelsen geven volgende maand 3,2 miljard euro (36 procent) uit, Duitsers iets minder met 2,4 miljard (27 procent).

Europeanen kopen bij voorkeur reizen, gevolg door onder andere elektronica en vermaakdragers als cd’s en dvd’s.

(Bron: Planet.nl)

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!