90 hypotheekafspraken per dag via website De Hypotheker
De Hypotheker heeft gisteren haar website vernieuwd (vandaag al weer plat?). Een van de vernieuwingen betreft de introductie van vooradvies, waarmee de consument goed voorbereid het adviesgesprek in kan gaan. De website van De Hypotheker, die vorig jaar 2,9 miljoen keer werd bezocht, speelt een grote rol bij het aantrekken en servicen van klanten (internetverkoop wordt vooralsnog niet overwogen). Het aantal bezoekers dat in 2005 via de site een afspraak bij een vestiging van De Hypotheker maakte, verdubbelde naar gemiddeld 90 consumenten per dag (bron: VVP; via verzekeringen-online.nl).
Een snel rekensommetje laat zien dat 2,9 miljoen bezoeken per jaar (ca. 8.000 bezoeken per dag) resulteert in 90 afspraken per dag oftewel een conversie van 1,1 procent.
das heel behoorlijk! .. ben benieuwd of dit ook waardevolle afspraken zijn… (in mijn geval was dat niet het geval 😉 )
Site ziet er mooi uit, waar ik dan altijd last van heb is dat er weer net een paar dingetjes in staan die een hele berg verpesten.
De cijfers zijn zeker niet verkeerd, qua directe conversies al niet en waarschijnlijk zijn alleen de indirecte conversies al de moeite waard.
wat ik me daarbij gelijk afvraag is de kosten van deze bezoekers… hoeveel van de 8000/dag komen via AdWords en wat kost 1 lead via de website dan?
Bij een sluitingspercentage van 40%, gemiddelde levenhypotheek van €250.000, levert dat ongeveer 65 miljoen euro aan commissie op (voorzichtige schatting). Dat verklaart in ieder geval waarom er in de branche ruim 200 euro per lead wordt betaald.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!