#7 Zo vecht De Maker tegen oppervlakkigheid

Interview met het merkarchetype als held.

7 augustus 2025, 13:44 1050 x gelezen

Voor het eerst komt De Maker zélf aan het woord.

In dit gesprek met Rogier Heijning leer je haar kennen als archetype dat staat voor vakmanschap, authenticiteit en betekenis. Je hoort waar zij zich vandaag de dag kwaad over maakt — oppervlakkigheid en massaproductie — welke merken haar het beste belichamen, en wie haar grootste inspiratiebronnen zijn.

Merken als LEGO, Apple, Vitra en Miele laten zien hoe creatie en toewijding tot sterke merkverhalen leiden. Inspiratiefiguren als Dieter Rams, Gerrit Rietveld, Piet Hein Eek en Steve Jobs tonen hoe perfectie impact kan hebben.

In gesprek met de held in je merk

Voor het eerst hoor je de 12 merkarchetypen zelf spreken — en leer je ze écht persoonlijk kennen.

In deze podcastserie ga ik, Rogier Heijning, auteur van Maak van je merk een Hero Brand en Creative Director bij Friends & Foes, in gesprek met de archetypen die merken al decennia niet alleen inspireren, maar ook definiëren. Je ontdekt waar ze zich vandaag de dag kwaad over maken, wie of wat hen inspireert, en welke merken hun kracht het beste belichamen.

Zo leer je hoe archetypen je helpen een sterker merkverhaal te creëren en je merk consistenter en betekenisvoller te maken.

Je kunt de podcast ook luisteren via Spotify of via Inbound4Cast.com.

Rogier Heijning
Creative friend bij Friends and Foes

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!