7 Ditches TV: Webkassa Sweebr verovert plek fysieke kassa

4 februari 2013, 14:59

Het gaat goed met webkassa Sweebr. De eerste honderd klanten zijn aangesloten en dat worden er dit jaar zeker duizend, aldus oprichter Bart Jaspers. In het 7 Ditches TV-programma Groeigeld vertelt hij over zijn investering, slimme marketing en spijt van een afgeslagen overnamebod.

Sweebr is een kassasysteem dat 'in de cloud' draait en de fysieke kassa zoals we die tot nu toe kennen overbodig maakt. Je gebruikt het systeem in een webbrowser, via tablet, smartphone of computer, en je kunt er apparaten als bonprinters, geldlades en weegschalen op aansluiten. Sommige winkeliers geven al aan 'verslaafd' te zijn aan het systeem, omdat ze er realtime mee kunnen bekijken hoe de verkoop in hun verschillende vestigingen ervoor staat.

Oprichter Jaspers – afgelopen jaar finalist bij de Sprout Challenger50 – is zelf nog enigszins verbaasd over zijn snelle groei: “We dachten vooraf dat we vooral interessant waren voor de mom and pop stores, maar al vrij snel kregen we ketens achter ons aan met twaalf of 25 winkels. Dat verbaasde ons, we dachten dat die met de gerenommeerde merken zouden werken.”

Klanten – momenteel zijn er zo'n honderd aangesloten – zitten in alle sectoren en alle type bedrijven, van marktkooplui tot retail en van horeca tot sportverenigingen. Ook boekhoudpartijen staan in de rij om aan te sluiten, voor de data van hun klanten die hij inzichtelijk maakt. “De sector liep enorm achter.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Tijmen Stomphorst

    Wij hebben nog wel wat social media ruimte om dit te promoten.


    4 februari 2013 om 22:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!