7 Ditches TV: Nalden focust met WeTransfer op Engelse en Amerikaanse markt

7 Ditches TV: Nalden focust met WeTransfer op Engelse en Amerikaanse markt

Nalden stopte onlangs met zijn blog Nalden.net om zich volledig te kunnen richten op WeTransfer en Present Plus. Het was een transitiejaar voor hem, 2012. "Ik ben een klein kind dat jarenlang door zijn blog heeft kunnen klieren. Nu is het allemaal serieuzer. Ik heb mezelf een schop onder mijn kont gegeven."  WeTransfer groeide de afgelopen drie jaar harder dan Nalden en mede-eigenaar Bas Beerens konden bijbenen; het heeft nu 10 miljoen gebruikers per maand. Daarmee heeft het bedrijf grote concurrent YouSendIt ingehaald op gebruikersaantallen in Europa.

Nu is het vizier gericht op de Amerikaanse en Britse markt, waar ze volop in gaan investeren. Maar Nalden vindt zichzelf nog niet succesvol. "Ik heb het gevoel alsof ik nog steeds begin. De dingen die ik begonnen ben zijn redelijk succesvol als je ziet hoe intens mensen erop reageren."

"Dat WeTransfer een werkwoord is geworden, dat vind ik fantastisch." Maar het is ook hard werken. "Soms eet je brood een maand lang. Maar ja, dat is the startup life."


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.