ReclameReview: ASICS

ReclameReview: ASICS

De nieuwe wereldwijde campagne van ASICS voor 2010 is gelanceerd. Hierin staat het thema ‘Running cleanses the mind and body’ centraal. Dit wordt letterlijk uitgebeeld in deze commercial. Als de hardloper begint met rennen, zijn er nog allerlei negatieve emoties te zien, zoals stress en angst. Deze emoties verdwijnen tijdens het lopen door een muur van water. Zo laat ASICS de merknaam tot leven komen: ‘Anima Sana In Corpore Sano’ – Een gezonde geest in een gezond lichaam.

Credits:
Bureau: Vitrorobertson (USA)
Art Director: John Vitro
Copywriter: KT Thayer

De doelstelling:
Communiceren dat hardlopen niet alleen gezond is voor je lichaam, maar ook een positief effect op de geest heeft.

De uitwerking:
In de campagne ‘Running cleanses the mind and body’ lopen atleten door een muur van water om zich daarna bevrijd te voelen van alle negatieve emoties. Een duidelijke aanvulling op het credo van ASICS; ‘sound mind, sound body’ - een gezonde geest in een gezond lichaam.

Het oordeel:
Wauw. Wat een prachtige commercial! Mooie effecten gebruikt, maar niet overdadig ingezet. De boodschap is bovendien helemaal duidelijk, ook als je de achtergrond of doelstelling niet kent. Alle negatieve emoties worden letterlijk weggewassen. Ook de dieperliggende boodschap landt goed: hardlopen werkt bevrijdend voor je geest. Verder moet je het er vooral niet te veel over hebben, je moet gewoon nog een keer kijken. Dit is nou echt zo’n typische campagne waarvan heel veel creatieven zullen denken: ‘Had ik die maar gemaakt…’ Ik in ieder geval wel.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Mooie commercial, grafisch, maar vooral een goede manier om duidelijk te maken waar Asics voor staat en gelijk de positieve aspecten van hardlopen te benadrukken.
    Timing van de campagne ook goed, met alle goede voornemens die er zijn in de eerste maanden van het nieuwe jaar.

    Misschien vanavond maar even mijn loopkleding aandoen ;)

    geplaatst op
  • Mooie commercial, maar vind het buiten het feit dat het kwa effects super inelkaar zit een standaart idee. Het rennen opzich is duidelijk. Concept is niet echt uniek :)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.