LinkedIn opent kantoor in Amsterdam

LinkedIn opent kantoor in Amsterdam

Gisteren vroeg Jean Paul zich nog af of LinkedIn niet meer dan een verzameling namen is. Vanmorgen ontvingen we het persbericht dat LinkedIn Eugenie van Wiechen heeft aangesteld als country manager Nederland. Van Wiechen zal de eerste vestiging van LinkedIn op het Europese vasteland gaan leiden vanuit Amsterdam. Het kantoor is vanaf 4 januari gevestigd in het World Trade Centre op Schiphol. Hier zal zij LinkedIn verder ontwikkelen voor de meer dan een miljoen leden in Nederland.

Van Wiechen voert een nieuw team aan van lokale advertentie- en wervingsspecialisten om LinkedIn te laten groeien. De inkomsten van LinkedIn bestaan uit lidmaatschappen van gebruikers, verkoop van advertenties en softwarelicenties voor bedrijven binnen de Nederlandse markt. Op de korte termijn zal de bedrijfsstrategie gericht zijn op het creëren van extra waarde voor Nederlandse gebruikers, het opzetten van lokale strategische samenwerkingsverbanden en het inrichten van de algemene bedrijfsvoering in Nederland.

“Vandaag is een belangrijk punt in onze groei in Europa, de opening van ons eerste kantoor op het Europese vasteland en de toevoeging van Eugenie aan ons team,” vertelt Kevin Eyres, Managing Director van LinkedIn Europa. “Nederland is een van de meest betrokken en snelst groeiende markten van LinkedIn. Met Eugenie als aanvoerder van het Nederlandse team zullen we het groeiend aantal professionals dat online verbonden is binnen Nederland de juiste instrumenten bieden om samen te werken en hen zo succesvoller en productiever te maken. “

Eugenie heeft uitgebreide ervaring in het leiden en het laten groeien van internetbedrijven en uitgeverijen. Ze was Managing Director bij Marktplaats.nl/eBay.nl voordat zij begon bij LinkedIn. In deze functie was ze verantwoordelijk voor het algemene management en de groei van Marktplaats.nl, de Nederlandse marktleider in online advertentiediensten. Ook was ze lid van het management team eBay Global Classifieds, een van de snelst groeiende business units binnen eBay Inc.
Eugenie van Wiechen: “Het is een voorrecht om deel uit te maken van de groei van LinkedIn wereldwijd. Ik kijk er naar uit om met het nieuwe team in Amsterdam te werken en samen de best mogelijke dienstverlening te bieden aan onze Nederlandse leden, maar ook voor adverteerders en zakelijke partners. “

Tussen 2003 en 2008 bekleedde Van Wiechen een aantal functies bij Sanoma Uitgevers, waaronder Directeur Consumer & Trade Marketing en uitgever voor Young Women’s Magazines. Ze begon haar carrière in 1995 bij McKinsey & Company in Amsterdam als Management Consultant. Eugenie heeft een Master in Chemical Engineering van de Universiteit van Amsterdam en een MBA van INSEAD.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Ben benieuwd of er nog veel meer groei in zit dan ruim 1 miljoen leden.

    Zakelijk gezien is dat aardig veel en ook de activiteit in de groepen is al aanwezig. Dus ben benieuwd naar de plannen...

    geplaatst op
  • Het doel zal natuurlijk zijn om meer geld uit die leden te halen, dat is toch de uitdaging voor ieder netwerk op dit moment.

    geplaatst op
  • De laatste moves van linkedin kunnen niet anders gezien worden dan vercommercialisering van dit medium. Recente berichten over het plaatsen van zeer gerichte advertenties in het profiel zijn de bewijzen van de start van de exploitatie.

    geplaatst op
  • Denk niet dat ze met haar de juiste persoon aan boord hebben....Mislukt bij Sanoma en Marktplaats en nu hier aan de slag....Ben benieuwd!

    geplaatst op
  • @ Bert Smit

    Bert, waar baseer je deze stelling op? Zo'n uitspraak, zonder onderbouwing... dat is wel erg op de persoon spelen.

    geplaatst op
  • @MarcoDekkers: bij Marktplaats is zij aan de kant gezet vanwege a) het ontbreken van resultaten en b) het ontbreken van visie om resultaten te boeken. Ga maar rondbellen bij Marktplaats zelf, dan weet je genoeg.

    geplaatst op
  • 9 maanden nadat LinkedIn in Nederland een kantoor opende zie ik eigenlijk nog niets terug van die 'extra waarde voor Nederlandse gebruikers'. Misschien dat de sales (aan de HR kant) wel goed loopt, maar ik heb nog geen verbeteringen aan de site gezien voor de gebruikers. Zo hebben ze bijvoorbeeld nog steeds niet een fatsoenlijk lijstje plaatsnamen ingevoerd en is hun multi-language profielen onderdeel al sinds de introductie in 2008 stuk.

    Zie ik iets over het hoofd? Of hebben ze gewoon nog niets aan lokalisatie gedaan?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.