212Amsterdam: Media Consumption Study

212Amsterdam: Media Consumption Study
,

212Amsterdam: Media Consumption Study13 December is het weer zover: 212Amsterdam. Met dit keer wederom een bijzondere spreekster.

In de vorige aankondiging konden jullie lezen wat het onderwerp zal zijn, namelijk de bekendmaking van het Media Consumption Study 2005 voor de Benelux. Het zal voor het eerst zijn dat deze cijfers voor de Benelux markt bekend worden gemaakt. Het 212Amsterdam publiek krijgt daarmee wederom een internationale primeur na het allereerste europese werkbezoek van Seth Godin.

Maar wat houdt het Media Consumption onderzoek nu precies in?

In het kort komt het er op neer dat het gehele medialandschap in kaart wordt gebracht en hoe de consumenten de diverse mediumtypes “consumeren”. Zo werd in het 2004 onderzoek duidelijk dat Internet nog een lage penetratiegraad onder de consument had (namelijk maar 48% op Europees niveau, Nederland scoorde 64%). De cijfers van 2005 zullen aangeven of internet haar positie hierin heeft verbeterd. Andere belangrijke data is het gemiddelde tijdsverbruik per mediumtype. Zoals diverse andere onderzoeken al hebben aangetoond zal Internet hierin een flinke stap voorwaarts maken (in 2004 nam het internetgebruik 20% van de totale mediaconsumptie voor haar rekening).

Onlangs werd op deze gegevens al een voorschot genomen door het onderzoek van het IAB. Andere belangrijke uitkomsten zullen zijn: e-commerce gedrag, meest populaire internet applicaties en het effect van Internet op de diverse andere “traditionele” mediumtypes.
Kortom, genoeg reden om op 13 december aanwezig te zijn in het Felix Meritis voor 212Amsterdam.nl!

De locatie is dezelfde als de voorgaande keren, namelijk:

Felix Meritis,
Keizersgracht 324
tel. +31 (0)20 626 23 21
Routebeschrijving:

kaart

De presentatie begint om 19:30 met aansluitend de borrel die weer wordt aangeboden door TAPPS.nl Nog niet ingeschreven? Schrijf je hier dan snel in.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.