212Amsterdam: de zomer voorbij

7 augustus 2005, 17:21

imageNa een korte zomerstop (was wel even nodig na het spektakel van Seth Godin op 6 juli j.l.) barst het 212-geweld weer los op 13 september en wel met een bijzonder boeiende case van het AD.nl.

Het nieuwe AD gaat namelijk vanaf 31 augustus het lokale nieuws sterk uitbreiden op de website. Uniek is dat naast de redactie iedereen hieraan kan meewerken. Lezers van het AD kunnen zelf lokaal nieuws publiceren.

De principes van een krant met een redactie worden hiermee gecombineerd met die van een weblog. We hadden het eerder al over user generated campagnes en blijkbaar gaan de uitgevers dit model ook toepassen.

Jeroen Mann (internet project leider AD) geeft de eerste presentatie na de zomer bij 212Amsterdam. Hij komt uitleggen waarom het AD dit experiment aan gaat en onthult de eerste resultaten.

Kortom een boeiend onderwerp over de vernieuwingsstrategie van kranten in het internet tijdperk.

Als altijd wordt de 212Amsterdam.nl bijeenkomst gehouden op de 2e dinsdag (13 september) in Felix Meritis te Amsterdam. Vergeet je niet tijdig in te schrijven!

Na een korte werkperiode in het digitale TV landschap in Engeland, aan de slag gegaan bij Lastminute.com en aan haar introductie in de Nederlandse markt meegewerkt. Na 4 jaar als mediaspecialist te hebben gefungeerd bij .bone advertising, ben ik samen met oud-collega Paul Eikelenboom begonnen aan een nieuw avontuur; fris idee. fris idee is een full-service interactief bureau (creatie & media) met een specialisme in video-producties. Mijn persoonlijke specialisatie is het online medialandschap. Met name een strategische benadering, maar ook overlappend met planning & buying. Daarnaast verantwoordelijk voor de nieuwste trends in interactieve marketing, zowel vanuit een technisch oogpunt als theoretisch kader. Ten slotte initiator van en betrokken bij de organisatie van 212Amsterdam.nl

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!