• Mobile
    wordt gesponsord door

Roamler: altijd toegang tot een mobiele workforce

Roamler: altijd toegang tot een mobiele workforce

Benieuwd of jouw producten wel juist in de schappen staan bij de winkels? Foto’s nodig van alle locaties van de organisatie? Op zoek naar een originele manier om jouw merk te promoten? Snel de outdoor campagne in beeld vastleggen? Nieuwsgierig naar hoe consumenten jouw product gebruiken? Een klein greep uit vragen en situaties waarmee de Nederlandse Nederlandse start-up Roamler merken en bedrijven kan helpen.

Het principe van Roamler

Roamler is een nieuwe dienst, vooralsnog invite only, waarmee smartphonegebruikers opdrachten voor merken en bedrijven uitvoeren. Dat kan uiteenlopen van het beantwoorden van een aantal simpele vragen tot aan het op een eigen wijze promoten van een product of dienst.

Natuurlijk doen ze dat niet voor niets, dus terwijl merken en bedrijven gebruik maken van de mobiele workforce van Roamler, verdienen de gebruikers geld, punten en badges: quid pro quo. Een win-win-situatie voor iedereen.

Roamler combineert trends

Dat het concept van Roamler aanspreekt blijkt wel uit het feit dat het vorig jaar de Accenture Publieksprijs heeft gewonnen. Niet zo vreemd, omdat Roamler op een slimme manier alle trends van dit moment met elkaar combineert.

Het maakt gebruik van de kracht van de crowd (crowdsourcing), de smartphones die we allemaal op zak hebben (mobile) en bovenal, het maakt opdrachten uitvoeren leuk (gamification). Daarnaast kunnen gebruikers opdrachten zoeken op basis van waar ze zijn (location based) én krijg je persoonlijke feedback op uitgevoerde opdrachten (authentiek). Alles aan Roamler klopt.

Invite only

Zoals gezegd bevindt Roamler zich op dit moment nog in de invite only fase. Dat betekent dat de app wel in de App Store is te vinden, maar dat deze alleen te activeren is met een speciale invite code. Nu zijn de Roamlers zo vriendelijk geweest om mij een aantal extra invites te geven, dus mocht je het uit willen proberen, dan kun je mij altijd even aanspreken op de twitters.

Eerst meer zien van Roamler? Zie deze blog van Mark de Bruin en het interview met oprichter Wiggert de Haan. Hieronder nog een promovideo dat alles nog eens in puike stijl uitlegt:


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Dennis, bedankt voor de link. Roamler is inderdaad al eerder besproken op deze site. Kun je aan Roamler de laatste cijfers en ontwikkelingen vragen? Daar ben ik wel benieuwd naar. Hoe groot hun harde kern is, hoe ze zich blijven onderscheiden van de opkomende concurrentie en welke nieuwe features er aan komen. Dat vind ik persoonlijk interessanter dan een invite ;)

    geplaatst op
  • Sluit me aan bij Mark, zou interessant zijn om een update te geven van gebruikcijfers en ervaringen tot nog toe. Nu eigenlijk weinig nieuws ten opzichte van het eerdere bericht.

    geplaatst op
  • @mdebruin Ah, dat blog heb ik dan weer even gemist, maar gelukkig hebben we een oplettende en crosslinkende redactie ;-) Wat betreft een update, een Accenture publieksprijs verder en toevallig hebben ze gisteren een blog gewijd aan een nieuwe mijlpaal: http://blog.roamler.com/?p=2152 105.000 opdrachten door 5.000 Roamlers.

    Gekeken naar de concurrentie hebben ze volgens mij twee belangrijke sterke punten: ze zijn er snel bij én de persoonlijke touch aan het concept. Persoonlijke feedback op uitgevoerde opdrachten, dat maakt nu het onderscheid. Naast alle andere 'trends' die het combineert.

    Verder ben ik zelf minder geïnteresseerd in features van de app, maar vooral nieuwsgierig naar de verdere invulling van opdrachten en hoe ze het daarmee leuk/uitdagend houden voor gebruikers. Geld is leuk, maar niet een eindeloze drijfveer. Daarnaast is het natuurlijk aan merken en bedrijven om de juiste opdrachten uit te zetten. Het schept in ieder geval nieuwe mogelijkheden.

    geplaatst op
  • Gebruik het zelf al een hele tijd en moet zeggen dat het in het begin heel erg leuk was om te doen. Nu zwakt het wat af. Waarom weet ik eigenlijk niet. Opdrachten blijven uiteenlopend en volop aanwezig.
    De blog van Roamler voorziet iedereen graag van statistieken en functionaliteiten.

    Updates aan de app komen snel uit en de persoonlijke aanpak is geniaal. Van mij is de volgende stap om samen met meerdere Roamlers een opdracht uit te voeren. Maar dat kan pas als er genoeg Roamlers zijn overal. Dat is in mijn regio nog niet het geval. Geen idee hoe het in Amsterdam zit.

    Ze zorgen er wel voor dat er geleidelijk door heel Nederland Roamlers komen. Dus dat de spreiding mooie olievlek is, Ik ben wel benieuwd wat de activiteit is en enkele topgebruikers met punten en wie de snelste stijger is en dergelijke. Lekker stimulans voor beginners en gevorderden (ben zelf level 3, bijna 4) om door te blijven gaan.

    geplaatst op
  • @Marc het Roamler concept is inmiddels nagemaakt door Smartspotter. Iets minder persoonlijk, minder opdrachten maar ook nog in een andere groeifase vermoed ik.

    Ik ben benieuwd wanneer Roamler de level 4 plus gebruikers de level 1 gebruikers laat beoordelen, dan wordt het bijna een tool echt van de Roamler community en hoeven ze alleen maar nieuwe opdrachten te vinden.

    Persoonlijk vind ik Roamler om dezelfde redenen die Mike noemt nog steeds gaaf.

    geplaatst op
  • Wat is de reden dat dit blog gepubliceerd is op MF?

    Dit is in principe copy/paste van de website van Roamler zelf. Ik verwacht toch
    wel wat meer arbeid en informatie van MF Bogger/Artikel. Het is dat Mike
    zo vriendelijk is een gebruikerservaring te delen... Dan heb ik tenminste nog iets gelezen
    dat niet elders al staat.

    Excuus voor het zuurheids-gehalte van deze post. Ik vind het hartstikke mooi dat een dienst als Roamler aandacht krijgt, maar meer van dit soort posts komen MF niet ten goede imho.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.