Social Media Request: social media voor het goede doel

Social Media Request: social media voor het goede doel

Geïnspireerd door alle initiatieven rondom Serious Request ontstond het idee om ook een actie te starten. Tom woont vlak bij Leiden en zag al diverse initiatieven voorbij komen. Gezien de eigen passie die bij social media ligt was de connectie snel gemaakt. Na een aantal avonden brainstormen zijn we (@dennishamakers en @tomvdberg1) op het idee van Social Media Request gekomen.

Bedrijven ontvangen gedurende een interactieve brainstormsessie ins en outs rondom de inzet van social media. Dit in ruil voor een donatie (€1.000,-) aan 3FM Serious Request, is het idee achter Social Media Request.

Het leek ons leuk om ‘iets’ met social media te doen en daarmee geld op te halen voor Serious Request.  We hebben gekozen om een website in combinatie met Twitter te gebruiken als kanalen om het concept van de grond te krijgen. Gezien de korte tijd waarin het concept live moest (2 weken) hebben we hier bewust voor gekozen. Twitter is een snel en krachtig medium om binnen een korte tijd veel bereik te genereren. En dé plek om Social Media adviseurs te vinden. Daarnaast zijn we in de avonduren gestart met het maken van de website in Wordpress, wederom de beste oplossing gezien de tijdsdruk.

Als eerste was het doel om voldoende adviseurs aan boord te krijgen. Hiermee zijn we afgelopen vrijdag gestart. Om 22:30 verstuurde we onze eerste tweet met de bekendmaking van de actie en al snel meldden bekende twitteraars als @roosvanvugt, @alwinzandvoort en @thomasmarzano zich als adviseur. Gezien hun bereik, verspreidde het bericht zich binnen no time, en dit resulteerde in nog 12 adviseurs. Op dit moment hebben voldoende adviseurs zich aangemeld, daarom hebben we besloten ons nu volledig te focussen op het binnen halen van bedrijven. Het uiteindelijke doel van de actie is zoveel mogelijk geld op te halen voor Serious Request.

Resultaten na 4 dagen

De resultaten van het bereik overtreffen onze verwachtingen. Tot nu toe zijn er bijna 1.000 bezoekers op de website geweest, bijna 400 mentions via het account @Social_Request en veel positieve reacties. Alle RT’s rondom de adviseurs zijn hier nog niet mee gerekend.

Ondanks het ‘grote’ bereik dat is behaald is er op dit moment pas één bedrijf dat zich officieel heeft aangemeld. Zit de doelgroep dan misschien toch niet op Twitter? Uiteraard zijn wij hier erg blij mee, maar dit moeten er nog veel meer worden! Aan het bereik zal het niet liggen, dus we zullen de komende dagen in samenwerking met alle adviseurs zoveel mogelijk bedrijven proberen te benaderen door slim gebruik te maken van onze netwerken. Het streefbedrag van de actie is €10.000,-.

Heb jij nog tips of verbeterpunten voor Social Media Request? Of wil je een donatie doen? Laat het ons weten op http://www.socialmediarequest.nl/ of mail naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Erg leuk initiatief, hoop dat het een beetje gaat lopen!

    Een tip/verbeterpunt? Site staat op noindex (robots.txt). Onder Settings->Privacy even 'Allow search engines to index this site' aantikken in wp-admin.

    geplaatst op
  • Heeeel scherp Martijn!! :)

    geplaatst op
  • He Martijn, bedankt voor de tip ;) ga het gelijk even aanpassen!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.