B2b Content Marketing Rapport 2012: Steviger inzetten op social

15 december 2011, 08:16

Content marketing en b2b. Dat topic wordt hier op Marketingfacts aardig geclaimd door Ingrid Archer van SpotOnVision, en dat is kijkend naar de scope van haar bedrijf een logische keuze :). Toch heb ik het gevoel dat contentmarketing in Nederland nog niet zo heel erg leeft; dat kan ook aan de naam liggen, en misschien dat CC Chapman daar vanavond tijdens #aew2011 wat aan kan veranderen. Een interessante bron over contentmarketing is het CMI, het Content Marketing Institute van de poster boy for content marketing, Joe Pulizzi. Ben zelf geabonneerd op de nieuwsbrief, er komen bijna iedere dag wel boeiende artikelen vandaan. Ook gisteren: een benchmark rapport over b2b content marketing voor 2012 (hier de pdf).

In het rapport, dat je ook hieronder kunt bekijken op SlideShare, heel veel interessant informatie over de aanpak van content marketing in b2b. Uit het rapport blijkt, onder anderen, dat 9 van de 10 organisatie in de ondervraagde markt gebruik maakt van contentmarketing, op de een of andere manier. Andere uitkomst is, dat b2b-marketeers gemiddeld acht verschillende aanpakken van content marketing inzetten om hun doelen te bereiken. In het rapport gaat het ook over budgetten: marketeers besteden ongeveer een kwart van hun marketingbudget aan contentmarketing.

En social media? In vergelijking met vorig jaar, wordt social frequenter ingezet. Was Twitter vorig jaar het meest populair om in te zetten, dat is het platform dit jaar ook. De verschillende social marketing kanalen zien allemaal een sterke relatieve groei in adoptie en inzet: YouTube kent een toename van 47%, LinkedIn wordt 39% meer ingezet, Twitter 35% en Facebook 30% meer.

Tactics

Rapport op SlideShare

CMI: B2b content marketing Report 2012

View more documents from InSites Consulting.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Mike van Hoenselaar

    Ik hoop zo op een vervolgartikel over content marketing waarin de roi en zoekmachinevindbaarheid zijn uitgelicht. Ik ben benieuwd of wij dingen vergeten bij onze strategie. Ik zie namelijk erg mooie dingen voorbij komen over content marketing en ook wij willen het optimaal benutten.

    Laat deel 2 maar komen.


    19 december 2011 om 15:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!