InfographicMonday: Wat voor mensen zitten er op Google+, brand loyalty & fans
Waar Google+ in juli nog het snelst groeiende sociale netwerk ever was, is het bezoek sinds medio augustus dalende. Deze infographic monday een schets van hoe de gemiddelde Google+ bezoeker er uit ziet. Zo blijkt de Google+ bezoeker voornamelijk man, en zitten zij in veelal technische beroepen en zijn relatief vaak zelfstandig. Verder twee grafieken over brand loyalty (hoe belonen & berekenen) & de anatomie van een fan. Als laatste een infographic die ingaat op hoe de laadtijd van je website je bezoekers en performance beïnvloedt.
Ik vraag mij af, of Google+ niet hetzelfde lot zal ondergaan als Microsoft Bing. Veel budget, veel promotie maar toch niet opgewassen tegen het succes van Google, de zoekmachine. Nu trekt Google denk ik zelf aan het kortste eind; de gebruikers en bezoekersaantallen zijn enorm in het begin, wat mij logisch lijkt, maar om een serieuze concurrent van Facebook te worden; dat geloof ik niet zo.
Zelfs niet als Facebook ergens een keer een enorm veiligheidslek heeft. Je kunt zelf wel denken: ik ga Google+ gebruiken i.p.v. Facebook, maar ‘al’ je connecties, moeten dit ook doen, anders zit je daar maar ‘relatief’ alleen op Google+, terwijl je connecties op Facebook blijven 🙂
Wellicht dat ze (Google+) wel op een gegeven, omdat het zo groeit en niet door een bepaalde strategie, een social network gaat worden voor een bepaalde groep mensen, zoals misschien IT’ers inderdaad.
Google+ Total Population
72% men
28% female
20% other (?!)
72 + 28 + 20 = 120 (?!)