Heineken lanceert opvolger The Entrance: The Date

26 mei 2011, 04:17

Zelf vond ik The Entrance van Heineken van Wieden+Kennedy Amsterdam een schitterend gemaakte beleving. Storytelling to the Max, noemde ik het in januari en hoewel niet iedereen het daarmee eens was: ze hebben er wel een prijs (Clio-award) mee gewonnen en dat telt. En de views tellen ook: meer dan 4 miljoen op YouTube. En nu dus de opvolger, The Date, allemaal in lijn met de payoff “Open Your World” en voortboordurend op The Entrance. Kijken:

Ik begin vast verwend te raken, maar ik was niet direct helemaal over de top geboeid. De flow is goed en het is weer geweldig mooi gemaakt, maar ik miste ergens tempo, moest heel voorzichtig een heel klein beetje lachen bij het degen slikken van het Heineken-flesje om de tovenaar met zijn konijn af te troeven maar vond het dansen overdreven en miste een beetje “schwung”. Dat had The Entrance meer. Maar als je meer van hetzelfde wilt doen, dan moet je misschien ook nóg meer je best doen om je publiek te blijven boeien.

Cyril Charzat, Senior Director Global Heineken Brand:

“The Entrance was a very exciting introduction to our new global campaign, in our quest to make young men love Heineken. After the most legendary party entrance, we were fired up to inspire men to step up their game in other situations.”

Eric Quennoy, Executive Creative Director bij Wieden+Kennnedy Amsterdam:

“It’s exciting to continue to find fresh ways to flatter the Heineken drinker, and with ‘The Date’ we have found another great way to showcase our man’s spectrum of skills. This is just the start of work we hope creates a genuine conversation between the brand and its drinkers.”

Sandrine Huijgen, Manager Global Heineken Communication:

“With The Date, we are keen to show that we are not creating one hero but that in every Heineken drinker there is a legendary hero in the making. We have started a great creative adventure as a brand, and as a team. We are just finding our voice and we have the firm motivation to continue on this path!”

De film is opgenomen in Londen, moet een hippe atmosfeer uitstralen, de muziek die je hoort is de beroemde 1960’s Bollywood track “Jaan Pehechaan Ho”. Was dit het? Nee, er komt nog meer. Er volgt een tongue-in-cheek “Legendary Making of” en een muziekvideo voor “Jaan Pehechaan Ho”, met meer mogelijkheden voor interactie voor het publiek. De films bekijk je op het YouTube channel van Heineken of op Facebook.com/Heineken.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    martinplanken

    Nice video. I would love to get my hands dirty on the next one 😉


    2 juni 2011 om 23:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!