Mojiva: 60 procent mobiele gebruikers klikt op mobile ads

25 mei 2011, 04:11

Uit onderzoek van Mojiva, een mobiel advertentie netwerk in samenwerking met onderzoeksbureau InsightExpress, blijkt dat 60 procent van de ondervraagde mobiele gebruikers (totaal 100 surveys) geneigd is om op een mobiele banner te klikken, tenminste een keer per week (via MC, zie persbericht). Mobiele surfers neigen eerder tot gaming, websitebezoek of het downloaden van een app dan naar het doen van een aankoop (22 procent), terwijl 40 procent geneigd is een coupon te downloaden.

Tony Nethercutt, General Manager of Mojiva:

“This month’s MAG confirms that mobile marketing performs well when it lines up the services and products that affect people on an everyday basis—what to buy, where to eat, how my team played last night. Mobile is no longer a work-in-progress and we have the insight that shows what is effective in today’s environment of on-the-go users. In the upfront season, we’re seeing that mobile advertising is part of the conversation for major national brand advertising. Marketers need to keep in mind the customization of messages on mobile devices to better match what people want in their everyday lives.”

Rapport/Magazine

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Mark Werkman

    Hoeveel belang heeft Mojiva bij een hoge/positieve score van deze survey? Daarnaast vind ik 100 surveys nou niet echt een goede sample.


    25 mei 2011 om 05:04
    mgvandenbroek

    @ MarkW: Best wel een belang, omdat ze een mobiel advertentienetwerk zijn. 100 surveys kan een prima sample zijn. De uitkomsten van dit onderzoek zijn indicatief: het is slecht één onderzoek in een stortvloed van velen. Op Marketingfacts proberen we die onderzoeken te verzamelen om samen een beeld te kunnen schetsen van de toekomst van interactieve online marketing. Kan goed zijn, dat er in de vele artikelen die we posten hier en daar wat onderzoeken zitten die niet helemáál waterdicht zijn. Gelukkig hebben we daar de reactiepanelen voor, dus dank voor je comment! 😉


    25 mei 2011 om 05:07
    Mark Werkman

    Precies, een gigantisch belang 🙂 Het was daarom ook meer een needle naar Mojiva dan naar MarketingFacts maar bedankt voor je reactie!


    25 mei 2011 om 10:25
    Jeroen van der Schenk

    En ik verwacht (niet onderzocht dus, maar spreek puur uit eigen ervaring….) dat minstens 90% van de mensen die via mobiel op zo’n banner klikt dat per ongeluk doet #kleineschermpjesdikkevingers


    25 mei 2011 om 11:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!