Zonnebrillen passen met je iPhone

22 april 2011, 03:43

Opticien Pearle heeft een applicatie voor iPhone en Android gelanceerd waarmee gebruikers virtueel zonnebrillen kunnen passen. Binnen de applicatie is de gehele zomercollectie van Pearle uit te proberen, denk hierbij aan zonnebrillen van merken als Levi’s, Ray-Ban en Emporio Armani. Door een foto van jezelf met zonnebril te uploaden en zoveel mogelijk stemmen via sociale media te vergaren maak je als gebruiker kans om de betreffende zonnebril te winnen.

De applicatie werkt redelijk recht toe recht aan. De gebruiker kiest een foto van zichzelf en daarop wordt de zonnebril geplaatst. De zonnebril kan vervolgens zo worden geschaald dat hij perfect op je gezicht staat. Vervolgens kan de foto worden doorgestuurd naar de actiewebsite van Pearle.

Om kans te maken op het winnen van de zonnebril, moet de gebruiker de gemaakte foto delen via sociale media (Twitter, Hyves & Facebook) om zoveel mogelijk stemmen van vrienden binnen te halen.

Met al die gave augmented reality apps die tegenwoordig uitkomen, is het jammer dat er niet gekozen is om het passen van zonnebrillen mogelijk te maken via 3d augmented reality (zoals Guinness recentelijk deed met het virtueel delen van biertjes), of ben ik dan verwend?

De applicatie is ontwikkeld door Wend.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij AMDAX en Burgers' Zoo. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Was ruim 5 jaar als growth marketeer werkzaam bij Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    rickmans

    Mee eens ;), maar zo goed ken ik marketingfacts niet uit mijn hoofd ;).


    22 april 2011 om 04:30
    Ralphvanessen

    @Leo Verdonck: deze applicatie ziet er goed uit!

    Er zijn voldoende mogelijkheden om online een bril te passen. Alleen hierbij is vaak alleen het vooraanzicht te zien, terwijl ook wordt gekeken naar de veren (pootjes). Ik vraag me alleen af hoe tevreden mensen zijn als ze online een bril bestellen voordat de bril gepast is.


    22 april 2011 om 05:39
    DannyOosterveer

    @LeoVerdonck

    Wauw, dat is inderdaad een gave app, goede toevoeging. Als je dan kijkt naar de app van Rayban en die van Atol Opticiens dan is die van Pearle weinig innovatief, en meer gericht op het social gebeuren dan het stimuleren van sales doordat mensen op afstand brillen kunnen passen.


    22 april 2011 om 06:35
    richardotto2000

    Pearle app bestaat toch al een tijd??


    23 april 2011 om 15:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief