Willem Albert Bol (Vodafone) over The Voice en branded content

Willem Albert Bol (Vodafone) over The Voice en branded content

Tijdens de Sanoma Media Parade interviewde Ronnie Overgoor (@ronnieovergoor, bekend van de blueshots postings hier op Marketingfacts) namens Sanoma niet alleen Matthijs van Nieuwkerk en Erik Ruts, maar ook Willem Albert Bol (@wabol), Manager Media en Marcom planning bij Vodafone. Uiteraard vraagt Overgoor Bol naar The Voice of Holland, en of dat nu een toevalstreffer of geniale strategie was. Branded content als strategie? Het verhaal van Vodafone is, zegt Bol, niet alleen te vertellen via paid advertising. Bol: “Vodafone is géén low-interest merk. Maar de categorie is best belangrijk, we staan best dicht bij de emotie van mensen.”

“Natuurlijk, er zijn meer shows geweest met gebruiksmomenten. Je moet partner worden in de show als je echt iets relevants te vertellen hebt.” Als voorbeeld noemt Bol de trend naar dualscreen. Met de RedRoom is de relevantie naar de televisie getrokken, concludeert Bol, hoewel hij eigenlijk een hekel heeft een televisie. “Je kan de mooiste discotheek bouwen met de mooiste belichting en de mooiste danseressen. Als daar niemand komt, heb je er niets aan. Televisie heeft nu eenmaal de kwaliteit dat het heel veel kracht kan zetten in het aanjagen. Als je heel snel Nederland wilt laten kletsen over iets, dan is tv een heel sterk medium daarvoor.”


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.