Negen gouden en 23 zilveren SpinAwards voor editie 2010-2011

7 april 2011, 18:17

Negen gouden en 23 zilveren SpinAwards. Dat was de score vanavond in Amsterdam, tijdens de uitreiking van de SpinAwards 2010-2011. De categorie Beste interactieve opdrachtgever ging dit jaar naar KLM Royal Dutch Airlines. Het beste interactieve bureau werd Boondoggle, zij wonnen daarnaast nog twee zilveren en een gouden SpinAward. Het overzicht van alle winnaars, quotes van de voorzitter én het bestuur, én het volledige juryrapport zijn hieronder te vinden.

Stephan Fellinger, bestuursvoorzitter van de Stichting SpinAwards:

“Dit jaar waren er een record aantal inzenders en genomineerden, maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niets over de kwaliteit. Het is dan prachtig om te zien dat het is omgezet in een record aantal gouden en zilveren SpinAwards. Nog nooit in de geschiedenis van de SpinAwards werden zoveel winnaars bekroond. We kunnen wel zeggen dat er dit jaar klassiekers tussen zitten, die de komende jaren een voorbeeld zijn voor iedereen die zich bezig houdt met digitale communicatie.”

Huib Maaskant, bestuurslid Stichting SpinAwards:

“We kunnen terugkijken op een zeer succesvol jaar met KLM en Boondoggle als twee mooie winnaars. De KLM heeft laten zien dat een enorme dosis lef in combinatie met creativiteit, interactiviteit en effectiviteit een gouden combinatie vormt. Daarnaast was er geen enkel bureau dat meer in aanmerking komt voor de titel ‘Beste interactieve bureau van het jaar’ dan Boondoggle. Dit was een zeer inspirerende editie.”

Foto’s van @punkmedia

Foto’s: Henk Jan Winkeldermaat van Punkmedia.nl.

Hennie van Velzen, bestuurslid Stichting SpinAwards:

“We zijn enorm blij met de winnaars bij de categorie Beste jong talent. Met deze categorie wil de stichting SpinAwards haar verantwoordelijkheid nemen voor de nieuwe generatie creatieven die eraan zit te komen. Deze generatie is volledig digitaal opgegroeid en heeft daarom een eigen kijk op de toekomst van communicatie. Nieuw bloed zorgt weer voor een nieuwe kijk op ons vak.”

Beste jong talent

Er werden ook weer special SpinAwards uitgereikt voor Beste Jong Talent. Aan deze verkiezing kon iedereen meedoen die studeert aan een nieuwe media-, design- of communicatieopleiding. Al het interactieve werk dat is gemaakt voor school of tijdens een stage mocht worden ingestuurd en werd beoordeeld op creativiteit en interactiviteit. Tijdens drie regionale voorrondes hebben de jury’s negen genomineerden geselecteerd, die tijdens de Inspiration Days hun inzending hebben gepresenteerd. Deze special SpinAward werd mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam. Wethouder Gehrels van de gemeente Amsterdam reikte in de categorie Beste jong talent twee zilveren SpinAwards uit aan Gabin van Hal & Eefje Liebrechts en Didi Koller & Babbe Noya. Een gouden SpinAward ging naar Nik Sluijs en Nanette Visser.

Bron: Whizpr.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!