ReclameReview: Pearle
Pearle probeert al jaren zijn naamsbekendheid te verhogen via grappige commercials en tegelijkertijd ook nog een boodschap over te brengen. De nieuwe commercial vind ik behoorlijk geslaagd: hij is grappig en moedigt bovendien kijkers aan de verkeersveiligheid te verhogen door een gratis oogmeting te laten uitvoeren.
Credits:
Bureau: TBWANEBOKO
Creatie: Matthijs Slot, Ernst Jan van Rossen
Klant: Hans van Stenis, Annemarie Schomaker, Madelon van Dijck
Regie: Jeroen Annokkee
Productie: Czar
De doelstelling:
De naamsbekendheid van Pearle verhogen en mensen een gratis oogmeting laten uitvoeren.
De uitwerking:
1 op de 10 automobilisten ziet niet optimaal. Daarom biedt Pearle, in samenwerking met VVN, een gratis oogmeting. En het mooie is: het wordt niet alleen veiliger op de weg, maar ook op het spoor.
Het oordeel:
De oplettende lezer/kijker zal de overeenkomsten opmerken tussen deze nieuwe commercial van Pearle en de nieuwe van Centraal Beheer. Beide commercials gaan over auto’s op het spoor en ze proberen ook allebei op onze lachspieren te werken. Misschien is het een kwestie van smaak, maar de versie van Pearle maakt mij eerder aan het lachen dan die van Centraal Beheer. Zeg nou zelf: de hilarische kop van die hond alleen al! Het shot van dichtbij terwijl ze over de rails rijden is simpel, maar erg doeltreffend. En er zit ook nog een serieuze boodschap verborgen onder de grap: als je ogen slecht zijn, ben je een gevaar in het verkeer. Pearle nodigt zo op een grappige manier de kijker uit om een oogmeting te laten doen. Wat mij betreft een geslaagde commercial. Ook al is mijn vaste opticien geen Pearle-filiaal.