Desperados Party op YouTube

Desperados Party op YouTube

Owwwwww. Wat vet. Het ding staat al een paar dagen live, zit inmiddels over de 80.000 views op YouTube, de social media integratie via Facebook is dik in orde en het ziet er, zwaar ondersteund met pompende muziek, erg gelikt en mooi uit. Desperados heeft sinds 2 april een interactieve promovideo op YouTube staan waar je via de knoppen van Google’s videoplatform zélf een beetje aan de knoppen zit. Omdat Desperados alcohol is, moet je eerst je geboortedatum invullen. En daarna…. barst het feest goed los…. (update 07:37: credits toegevoegd)

Dit is ongeveer de storyline zoals het in de video gaat. Het feest eindigt met de mogelijkheid om je vrienden op de hoogte te stellen via Facebook. Tussendoor kun je, dat zie je ook in de afbeelding hieronder, ervoor kiezen om Facebook in te schakelen. Profielfoto’s van je vrienden schieten dan, net als in de spookkaasteelcampagne waarvan ik de naam even kwijt ben, op het beeld voorbij. Inspiratie via @davidbrinks.

 

 

 

 

Ben benieuwd wat jullie van deze campagne vinden. Ik vind zelf dat het erg mooi gemaakt is, dat de mogelijkheden en het “uitbreken” van de video erg goed benut zijn en dat de wijze van sociale media integratie ook wel goed gedaan is.

Credits

Agency: Dufresne-Corrigan-Scarlett
Regie : Alban Penicaut & Rogier Schalken (MediaMonks)
Concept: Francois Lesaint (Dufresne-Corrigan-Scarlett), Jouke Vuurmans & Jeroen van der Meer (MediaMonks )
Social Media Strategy: MediaMonks
Video production: Paranoid & MediaMonks
Technische ontwikkeling: MediaMonks
Muziek: MediaMonks
Montage: MediaMonks


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Beste viral die ik sinds tijden gezien heb. En wat een geweldige integratie van social media!

    geplaatst op
  • Wow, ziet er geweldig uit! Maar ik mis nog wel een knop om fan te worden van Desperados op Facebook. Een Like knop dus.

    geplaatst op
  • @Michel

    Desperados begrijpt blijkbaar heel goed dat hun doelgroep het niet zo verstandig vindt om biermerken te 'liken' op facebook... Is namelijk kinderachtig of alcoholistisch..

    geplaatst op
  • te cool

    geplaatst op
  • Persbericht

    Internationale virale hit voor Desperados

    Het Franse reclamebureau Dufresne Corrigan Scarlett heeft in samenwerking met creatief digitaal productiebureau MediaMonks een opvallend YouTube kanaal voor Desperados gelanceerd. Na een korte leeftijdscheck kom je als bezoeker op een huiskamer feestje, waar een slimme Facebook koppeling ervoor zorgt dat je op allerlei plekken je vrienden tegenkomt. Na een toast met de andere bezoekers, uiteraard met flesjes Desperados, breekt het echte feest los. Het speciale aan de interactieve video is het gebruik van de YouTube functionaliteit om het verhaal te vertellen: de volumeknop, slider en fullscreen button spelen een grote rol in de interactieve ervaring.

    Het Franse bureau is verantwoordelijk voor het above the line concept, MediaMonks bedacht en produceerde de online campagne: http://www.youtube.com/desperados

    Interactiviteit toevoegen
    Victor Knaap, managing director bij MediaMonks:

    'Dit is een voorbeeld van hoe wij onze disciplines gebruiken om een complexe productie soepel te laten verlopen. We hebben alles in-house geproduceerd; van concept en design tot aan de regie van de shoot en de technische productie.’


    Quinten Beek, digital producer van het project:

    “We werden gevraagd een online doorvertaling binnen YouTube te maken van het concept en het storyboard van de commercial. We hebben een YouTube channel voorgesteld en daarbij interactiviteit aan de verhaallijn toegevoegd. Eerst kom je terecht op een feestje in een kleine ruimte, waar je door gebruik te maken van bekende YouTube functionaliteiten het feest groter en groter kan maken. De integratie met Facebook maakt het mogelijk het verhaal te personaliseren, en dat gebeurt op een opvallende manier.’


    Shoot voor TV en online
    Het video materiaal is van hoge kwaliteit. Het productiebudget voor TV en de online shoot werd bij elkaar gebracht, waardoor MediaMonks een aantal draaidagen kregen op dezelfde set met de 400 figuranten. Jouke Vuurmans, naast Jeroen van der Meer en Rogier Schalken verantwoordelijk voor creatie: ’Het is uniek dat we zo vroeg betrokken zijn in het proces en konden werken met dezelfde crew als voor de TV commercial. Daardoor hebben we de stijl van de commercial en de personalisatie momenten op elkaar afgestemd kunnen doorvoeren, waardoor de foto's van vrienden realistisch zijn geïntegreerd.’

    Het YouTube channel heeft in minder dan 2 dagen, zonder media inkoop, al meer dan 70.000 unieke bezoekers uit meer dan 100 landen gehad - en ook op Facebook en Twitter wordt de campagne flink verspreid. ‘We zien op het moment dat ongeveer 60% van ons bezoek via Facebook komt, en de rest via Twitter en mail. We hebben dus te maken met een echte viral.’ aldus Quinten Beek.

    Over MediaMonks
    MediaMonks is opgericht in 2001 en momenteel door meer dan 120 monks vertegenwoordigd in Hilversum en London. Na de oprichting in 2006, is MediaMonks Games uitgegroeid tot de grootste advergame studio in Nederland. De werkzaamheden beslaan het hele online spectrum. De Monks worden ingezet voor de ontwikkeling van online strategie en concept, maar vooral voor productie werkzaamheden als design, animatie, video, flash, mobile en technisch development. MediaMonks werkt nauw samen met (media) agencies als: AMV BBDO , MTV, Saatchi & Saatchi, TBWA\, Tribal DDB en Wieden & Kennedy en werkt voor merken als Albert Heijn, KPN, Nike, P&G, Philips, Postcodeloterij, Nestle, Samsung en Visa. Als eerste bureau met een in-house online video studio, heeft MediaMonks de resources om alles in-house te produceren.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.