SES 2011 NYC: Through the eyes of two dutchmen

24 maart 2011, 07:15

Lopend in de richting van het Hilton hotel aan Avenue of the Americas realiseren we ons dat we steeds dichter bij de SES in New York City komen. De plek waar meer dan vijfduizend enthousiaste marketeers uit de hele wereld bijeenkomen om hét evenement op het gebied van online marketing mee te maken. Met het geluid van een loeiende sirene op de achtergrond moeten we onze weg kiezen: Of rechts aansluiten bij de lange rij voor de Apple store aan Fifth Avenue i.v.m. de nieuwe lading iPad 2’s of rechtdoor richting het Hilton Hotel naar de SES.

Ervan overtuigd dat we zonder de iPad 2 ook prima kunnen rondlopen op de SES gaan we richting het Hilton. Eenmaal bij de SES balie: What’s your name sir? Uhh ‘ven Dyke’ and ‘ven der Veen’. What? Can you spell it? We spellen onze naam en laten voor de zekerheid onze ID zien.

Eenmaal de toegangspassen in het bezit op naar een bak koffie en de keynote. Mike Grehan springt het podium op en geeft ons in de ochtend alle aankondigingen voor de dag. Omdat Mike al zolang in het vak zit, vragen mensen hem wel eens, ‘kunt u mijn site op #1 in Google zetten’? De vraag die hij dan altijd vraagt is, ‘waarom’? Waarom zou juist jij op nummer één moeten staan? Wat is er zo geweldig aan jouw website? Waarom is jouw site beter dan de ‘fellow’ naast je? Grehan: ‘Voordat de seminar begon, heb ik bij één van jullie een post-it onder de stoel geplakt. Diegene die de post-it onder zijn of haar stoel heeft, kan opstaan en zeggen waarom juist hij/zij het verdient om op #1 te ranken in Google?’

Iedereen in de zaal bukt voorover en steekt met een rood hoofd zijn/haar hand onder de stoel in de hoop dat er geen gele post-it sticker onder de stoel geplakt zit. Grehan vervolgt zijn weg en schiet keihard in de lach en vertelt tegelijk dat het een grap is waar iedereen elke keer weer intrapt. De keynote werd gedaan door Duncan Watts, hij noemde o.a. de onderstaande twee belangrijke punten wat genoeg stof tot nadenken geeft:

1. People rely on each other to determine quality

2. People want to read/see/listen to same things as their friends.

Verder hebben we tijdens de 1e dag van de SES een aantal interessante sessies bijgewoond. Een aantal leuke quotes die we gehoord hebben tijdens deze sessies of ‘in de wandelgangen’ en willen we jullie niet onthouden:

“The web made the world small. Social media made it even smaller”

“Quit building pages! Embrace quality content and share it!”

Josh McCoy

“For you to achieve your goals, Your customers must first achieve theirs.”

Jeffrey Eisenberg

“Guy to girl in the lunch line: So… what do you think of search? #nerdflirting #sesny”

Lisa Barone

?

Terugkijkend was de eerste dag zeer succesvol en interessant. Hopende dat we met deze post de SES een stukje dichterbij jullie gebracht hebben, vervolgen wij onze weg door de straten van NYC en houden jullie op de hoogte via o.a. twitter (@johanvandijk) en blogs van alle scoops rondom de SES in New York. Good day from the City That Never Sleeps!

Dit artikel is geschreven door Johan van Dijk & Jeroen van der Veen.

Lennart Moes
Digital Marketing Specialist bij Rocket Digital

Wij zijn Rocket Digital. Een landelijk opererend digital marketing bureau met noordelijke roots en dito mentaliteit. De rol van technologie wordt steeds groter, maar menselijke interactie blijft van levensbelang. Betrokkenheid, transparantie en toewijding, dat kun je van ons verwachten.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Roy Huiskes

    Mocht je ook inhoudelijk iets willen weten kan ik je aanraden om ook even op State of Search te kijken, want die Post-it grap kennen we nu wel 😉


    24 maart 2011 om 11:52
    Siegfried Jongsma

    Hm, jammer dat ik het gevoel heb dat ik ze moet verdedigen. Maar jongens, 2 first time bloggers die mensen die nog nooit een congres mee hebben gemaakt een intro willen geven op later inhoudelijke posts. Niks mis mee toch?

    Zelfde als er dan vervolgens niks mis is met cross linken, of niet Bas?


    24 maart 2011 om 12:31
    BasvdBeld

    Waartegen moet je ze verdedigen Siegfried? Dat wij aangeven dat het grapje van Mike elke keer gemaakt wordt? Of de constatering van Roy dat het (nog) niet over de inhoud gaat?

    Vind met een intro niet veel mis overigens hoor, net als de cross linking, State of Search richt zich niet op NL, dus dan kan je best eens verwijzen, doe het niet zo vaak dan is een keertje niet zo erg toch 😉 . Maar de laatste alinea duidt niet echt op een intro als ik eerlijk ben, meer op volg ons op Twitter. Maar ik wacht met spanning op de vervolgposts 🙂


    24 maart 2011 om 12:42
    sjongsma

    Ooow, dan heb ik het gewoon verkeerd opgevat. Dat kan ook gebeuren!

    En wat betreft cross-linking: ik ben helemaal voor. Zou je vaker moeten doen.

    Die link naar Twitter snap ik wel. Ik zie een hoop leuke “tit-bits” voorbij komen die je niet zo snel uitwerkt in een complete post. Daar is Twitter dan weer zo handig voor.


    24 maart 2011 om 13:29
    Roy Huiskes

    Overigens hoeft het natuurlijk niet state of search te zijn, want op Outspokenmedia staan ook prima verslagen.

    @siegfried: als jullie dan 2 mensen sturen, die nog nooit geblogd hebben, waarom geven jullie ze in-house dan niet even een snelle cursus hoe en wat? Nu bloggen ze onder de naam van iemand anders, die in het verleden wel goede stukjes schreef, op de reputatie van iemand anders, wat ze niet echt ten goede komt in mijn ogen.

    Maar ik ben natuurlijk ook een beetje een oude zeiksnor, ik vind het cool voor ze dat ze er zijn en ik wacht, net als Bas, op de andere stukjes, want in het Nederlands leest het zeker net zo makkelijk.


    24 maart 2011 om 14:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!