TED Ads Worth Spreading Challenge

7 maart 2011, 11:55

Afgelopen week was Long Beach Californië het mekka voor TED-aanhangers. In tegenstelling tot vorige edities werd voor het eerst tijdens TED2011 ook stilgestaan bij video-uitingen die, net als de TED Talks, de moeite waard zijn om te delen. Geen 30-seconden filmpjes, maar 2 à 3 minuten durende ‘onvergetelijke’ mini-stories. Het idee achter de Ads Worth Spreading Challenge is volgens de organisatie: ‘With this competition, we’re seeking to reverse the trend of online ads being aggressively forced on users. We want to nurture ads so good you choose to watch. […] We want to encourage development of ads-with-a-difference. Ads that engage our audience authentically, intelligently, delightfully. Ads that people will want to share because, like the rest of TED, they encapsulate ideas worth spreading.’

Twee video-ads vond ik zelf erg treffend: Selinah en The Chase. Twee reclameuitingen die ieder op hun eigen manier een eigentijds verhaal vertellen:

Selinah

The Chase

Zie hier de overige ‘winnaars’ en andere noemenswaardige inzendingen.

Ronald ter Voert
ADVISOR | MODERATOR | EXPERT in the field of (digital) media, marcom, tech & innovation | Owner of RTV MEDIA. bij RTV MEDIA.

Ronald is adviseur, moderator en producent op het gebied van (digitale) media, marcom, tech & innovatie voor uiteenlopende opdrachtgevers. Van startups, scale-ups tot de grotere bedrijven en instellingen. Hij is ook als jurylid verbonden aan een aantal gerenommeerde vakprijzen. Eerder was hij onder meer hoofdredacteur bij Emerce en tv-producent bij Endemol, SBS en Fremantle. Ronald produceert en presenteert het wekelijkse radio-podcast-vodcastprogramma ‘Tech & Innovatie’ op EASY FM en diverse populaire audio- en videoplatformen, is dagvoorzitter en moderator bij EMERCE, produceert podcasts en nog veel meer.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Sujith

    Door Evert op 12 september 2011 om 22:40 Tonny, je bent boegnnen in september 2010 en niet in 2011, zoals je aan het begin bericht aan ons.Dit is een klein slordigheidje, maar toch….


    9 juli 2015 om 07:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!