De marketeers van HTC en Samsung aan het woord op MWC 2011
Tijdens de Mobile World Congress presenteerde HTC en Samsung nieuwe modellen mobiele telefoons en tablets. Met al dit nieuws hadden beide merken de hits van de beurs. Bovendien werd HTC ttijdens de MWC awards uitgeroepen tot fabrikant van het jaar. Genoeg redenen om de mannen achter deze merken in Nederland te interviewen.Mark Moons (Countrymanager HTC Benelux) en Geert Mol (Marketing Manager Samsung Benelux) geven hun visie op o.a. de mobiele telefoon en tablet markt in Nederland, de bijna dominante opkomst van Android, de deal tussen Nokia en Microsoft en hoe ze de markt verder zien ontwikkelen in Nederland.
Bekijk meer video’s van het Mobile World Congress op de Bald Opinions videopagina.
Samsung: “De consument bepaald wel wie er wint”. Dat straalt toch ook totaal geen visie uit. In andere woorden zeggen ze “we lopen achter het meest populaire OS aan, ja, wij hebben geen duidelijk onderscheidend vermogen, en ja, de afzet is voor ons eenvoudigweg het belangrijkste”
@marcoderksen Inderdaad missen ze totaal de WHY en vergeten daarmee “People don’t buy what you do, but WHY you do it”. Het boek van Simon Sinek is trouwens ook geweldig om te lezen.
@Dirk: zit nog te twijfelen of ik het boek van Sinek ook zal kopen; kom niet meer door de stapel boeken heen hier. Voegt het echt iets toe aan zijn presentatie?
@marco de marketeer van Samsung hield zich enorm op de vlakte, ligt niet aan mijn vragen. Maar ik vind Mark Moons van HTC wel uitspraken doen en ook buiten zijn eigen merk gaan (oa commentaar op nokia/wp7). Maar dank je wel voor deze uitgesproken mening na 12 filmjes van MWC2011! Daar doe we het weer mee!
@marcoderksen Naar mijn mening absoluut. Het mooie aan de theorie is dat het zowel privé als zakelijk toepasbaar is. En hoe meer voorbeelden je leest, hoe meer het gaat leven en des te beter je het kan toepassen.
@vincente ik vind beide ‘marketeers’ gewoon te veel onzin uitkramen en zoals eerder gezegd vind ik het jammer dat de interviews alleen over gadgets gaan en niet over strategie of marketing.
@Dirk: dank voor de tip, ga het boek aanschaffen!
Le tariffe sono già “rptiopadade” se devi pagare 25 Euro per averne 20 non paghi la tariffa pubblicizzata a 15 cent di € al minuto ma questa è falsa perché ammortizzando il costo di ricarica che paghi invece di 15 cent. al minuto ne paghi almeno 20!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!