Ook inchecken met Google Latitude

2 februari 2011, 06:04

Wie niet incheckt op een locatie bestaat niet, is er niet écht geweest, pleegt overspel of heeft in ieder geval iets te verbergen. Het staat niet op Twitter/FourSquare/Facebook/Gowalla/whatever, dus is het niet gebeurd…. Zó erg is het allemaal nog niet, maar om deze trend nog even verder een duw te geven heeft Google bedacht dat het voor de 10 miljoen Latitude-gebruikers wereldwijd ook maar eens tijd werd om in te gaan checken, twee jaar na de start van Latitude als lbs-dienst van Google. In Google Maps 5.1 vind je de service. Kortingen, ook lokaal, komen er aan. Nu eens kijken wie het eigenlijk gaat winnen in de LBS-Checkin-oorlog-die-pas-net-begonnen-is. Misschien wel het bedrijf met de grootste userbase. Of het bedrijf met de beste service en kekste user interface? Die van Google schijn je, volgens Ars Technica, “painfully easy” te kunnen gebruiken.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Ron van Swol

    Voor bedrijven lijkt me de grootste user base interessant. Voor gebruikers de coole en makkelijk te gebruiken interface. Uitdaging voor de jongens met de grootste userbase wordt dus het ontwikkelen van een interface die mooi en gebruiksvriendelijk is. Dat zal facebook en google wel lukken toch?

    Ik denk in ieder geval dat FourSquare en de andere kleinere LBS aanbieders het wel kunnen shaken. Te kleine userbase dus minder interessant voor bedrijven.


    2 februari 2011 om 08:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!