Touchless interactie met 3D advertenties

1 februari 2011, 06:53

3D (3D TVs, 3D control, 3D cameras) en gesture control (Touchless Gesture for iPad, Xbox Kinect en meer) zijn al hot in de entertainment industrie, en het duurde dan ook niet lang tot deze technologieën zouden worden ingezet in de marketingcommunicatie. Het Nederlandse Zero Creative introduceert het xyZ display, 3D advertentiedisplays waarvoor geen 3D bril nodig is. Ook interactie is mogelijk door middel van gesture control.

Dat biedt zeer veel mogelijkheden voor adverteerders. Een eenvoudige advertentie voor een nieuw boek kan omgetoverd worden tot een 3D advertentie waarbij het boek naar voren komt en de gebruikers de bladzijden kunnen omslaan, om zo een preview van het boek te lezen. Of een advertentie voor de nieuwste film van Harry Potter waarbij gebruikers door de trailer kunnen navigeren of van verschillende hoeken kunnen bekijken. Een andere twist zou zijn om gebruikers door een mini Harry Potter wereld te laten navigeren om interactie met de film karakters te hebben.

Volgens Zero Creative kijken voorbijgangers 3 tot 5 keer meer naar de 3D advertenties dan naar gewone advertenties. Dat is ansich niet vreemd, gezien de technologie nieuw is voor consumenten.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

1 Reactie

    DvO Productions

    Slechstte filmpje ooit en meer dan een jaar oud, toen bestonden er nog geen hoge resolutie 3D tv’s zonder dat je een bril nodig had??


    1 februari 2011 om 07:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!