Zanox introduceert direct ads en retargeting op basis van CPA

25 januari 2011, 08:46

Affiliatenetwerk Zanox stelt de nieuwe online advertentievormen Direct Ads en Display Retargeting beschikbaar voor partners. Het affiliate netwerk biedt de twee nieuwe vormen van online adverteren geheel performance based aan, zo meldt het vanmorgen in een persbericht. Aangesloten publishers in het Zanox netwerk worden door adverteerders vergoed voor een gerealiseerde verkoop of lead. Direct Ads is de vorm van tekstlink-adverteren waarbij tevens een afbeelding en een logo worden getoond. De verschillende aanbiedingen rouleren en worden met een algoritme geoptimaliseerd naar conversie.

Display retargeting is een vorm van banner adverteren waarbij bezoekers van webshops later opnieuw worden benaderd voor een herhaalbezoek. In beide gevallen hoeft de publisher alleen eenmalig een banner te plaatsen op hun website. De vormen van adverteren stond niet eerder ter beschikking aan affiliates. Roger Kenbeek, algemeen directeur van Zanox Benelux:

“Wij wilden textlink-advertising en display retargeting ook aanbieden aan onze publishers. De ontwikkelingen op het gebied van performance advertising nemen snel toe en adverteerders zijn zeer geïnteresseerd in display retargeting en text-link advertising op basis van CPA. Door nieuw ontwikkelde technologie kan Zanox dit nu ook aanbieden via ons eigen premium publisher netwerk. We verwachten op basis van resultaat zelfs betere omzetten te realiseren voor onze adverteerders en publishers.”

Voor de realisatie van de nieuwe tools werkt Zanox samen met verschillende technologie-partners. Display retargeting werkt op basis van een door Zanox ontwikkelde Mastertag. Na implementatie van deze mastertag op de websites van adverteerders, kunnen meerdere publishers gelijktijdig retargeting inzetten.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!