Keynote #MP2011: Guy Kawasaki

14 december 2010, 08:21

Het is Marketing Pioneers gelukt om een absolute, wereldwijde topspreker op het gebied van marketing en innovatie vast te leggen. Guy Kawasaki (@guykawasaki) verzorgt donderdag 3 februari de keynote speech op Marketing Pioneers 2011 (Marketingfacts is content/mediapartner). Nog nooit eerder stond Kawasaki op een Nederlands podium; de organisatie is apetrots dat dit gelukt is. Als je erbij wilt zijn: de inschrijving voor MarketingPioneers is nu geopend. Hieronder meer over Kawasaki, de locatie en het programma:

Kawasaki wordt na Steve Jobs gezien als de grootste ‘Apple-evangelist’ en was de drijvende kracht achter de introductie van de Macintosh in de jaren ‘80. Na zijn vertrek bij Apple keerde hij in de jaren ‘90 terug en hielp hij het, toen in slecht weer verkerende, bedrijf terug naar de top. Hij werd door Apple aangewezen als ‘Apple Fellow’, een erkenning van uitzonderlijke bijdrage aan het vakgebied ‘Personal Computing’.

Guy Kawasaki is de schrijver van negen succesvolle marketing boeken waaronder ‘The Art of the Start’. Het boek is dé gids voor iedereen die succesvol wil worden en staat na zes jaar nog steeds in de top 20 van best verkopende boeken bij Amazon.com in de categorie ondernemerschap. Kawasaki schrijft over zijn eigen ervaringen als evangelist en ondernemer. Tegenwoordig is hij Managing Director van Garage Technology Ventures waarbij hij investeert in vernieuwende ideeën op het gebied van technologie. Daarnaast is hij mede-oprichter van Alltop, een online verzameling van populaire onderwerpen uit magazines.

John Kivit
Directeur bij Multiscope

Ondernemer in marketing, research, innovatie en technologie. Dagelijks druk met Multiscope, Shareforce en de Innoshow podcast.

Categorie
Tags

10 Reacties

    Jan Willem Alphenaar

    Bovenin zeg je: Hieronder meer over Kawasaki, de locatie en het programma:

    Maar ik kan behalve de, overigens hilarische, video niets over het programma of de locatie vinden in je tekst.


    14 december 2010 om 14:55
    josgovaart

    Gefeliciteerd, nice catch!


    15 december 2010 om 06:33
    Jay de Groot

    Ik moet me vergissen of meneer Kivit heeft voor de vorige MP ook al zo onbeschaamd zelf promotie lopen te doen voor het event dat hij zelf organiseert.

    Ik blijf me afvragen of dat de bedoeling is van deze website..


    15 december 2010 om 14:17
    media

    @John, gefeliciteerd, absolute toppert!

    @Jay, John mag dat van ons; we zijn tenslotte niet voor niets mediapartner 😉


    15 december 2010 om 17:14
    John Kivit

    @josgovaart @marketingfacts: dank. We zijn er ook erg blij mee

    @jay Zoals je ziet met toestemming van de grote baas van het blog 😉

    We proberen iets bijzonders neer te zetten en steken er ziel en zaligheid in. Iedere opbrengst gaat trouwens terug het evenement in (budgetneutrale activiteit). Met zo’n zurige comment daalt mijn energiegehalte gelijk enkele procenten, maar gelukkig duurt dat maar 5 seconden. Daarna gaan we weer lekker door met pionieren 🙂


    15 december 2010 om 18:04
    Jay de Groot

    @marketingfacts .. ik kan me nog goed voor de geest halen dat John zo mooi aankondigde dat we een datum in onze agenda moesten vastleggen omdat hij een mooi event ging organiseren. Maar verder ook niet kwam met enige inhoudelijke zaken. Ik weet nog dat je het toen ook geen goede actie vond. Maar blijkbaar wordt je ook milder met de jaren en voorkom je cognitieve dissonantie bij jezelf door media partner te worden. .. Gefeliciteerd.

    Ik weet heus wel dat een blog ook bedoelt is voor het propaganderen van een bepaalt eigen belang. Maar de zweem van iets objectiefs is altijd wel prettig.

    Maar laat ik John niet van een mooi evenement afhouden. Want ik wil niet zorgen dat je te zurig wordt door dat iemand een menig is toegedaan die blijkbaar niet in je lijn van de verwachting ligt omdat je er zoveel persoonlijke energie insteekt.

    Ik organiseer ook wel eens wat. En steek daar niets minder dan ook mijn ziel en zaligheid is. En zie daar ook niet iets in wat ik niet kan waarderen. Maar om je kaart verkoop nou zelf te lopen promoten zonder een vorm van objectiviteit staat me een beetje tegen. Hoewel ik het jou niet kwalijk kan nemen. Blijkbaar is Marco alweer vergeten hoe je ooit begon met je promotie van MP op deze website. En is blijkbaar te druk om daar een kwaliteits norm voor te bepalen.

    In mijn ogen zou het gepaster zijn als iemand van de redactie iets dergelijks plaatst in plaats van de organisator zelf. Met een directe link naar de kaart verkoop in de eerste alinea.


    15 december 2010 om 21:27
    mgvandenbroek

    @ Jay de Groot: Die redactie, dat ben ik. Ik ben het niet met je eens. Je gaat dus liever voor schijnobjectiviteit en onderschatting van onze lezers dan recht op de man af? Wij niet. En dit heeft helemaal niets met welke kwaliteitsnorm dan ook te maken. Eerder met positieve energie.

    De strekking en bedoeling van bovenstaande posting is voor mij:

    Ik organiseer een leuk event, ja dat kost geld, neen, daar verdien ik niets aan, als je zin hebt om te komen: Guy Kawasaki komt ook (enig idee wat zo’n man kost?). Marketingfacts is mediapartner. Zij vinden Guy Kawasaki ook wel een okeeje kerel. Vandaar.

    Wij steunen MP omdat we achter het idee staan en daar doen we dus ons best voor. Op Marketingfacts mogen bloggers over eigen projecten schrijven, zolang het inhoudelijk is en toegevoegde (nieuws)waarde heeft. Dat is al sinds de oprichting van het blog zo geregeld.


    16 december 2010 om 07:15
    media

    @Jay: ik herinner me dat nog prima, maar in dit geval is het netjes afgestemd met de redactie en dan heb ik er geen moeite mee. Dat geldt voor John die bezig is met het neerzetten van een mooi en interessant event en dat geldt ook voor jou of ieder ander die een mooi event neerzet en dat onder de aandacht wil brengen. Leg het voor aan de redactie en we kijken of en zo ja hoe we daar aandacht aan kunnen besteden.


    16 december 2010 om 14:48
    Zariel

    "In contrast, the average Asian student spends a whopping 13 hours per we;l&.quoteI'kl bet much of its playing videogames on the internet while pretending to study.


    9 augustus 2016 om 05:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!