Double digit groei in online advertentiebestedingen US 2014 (eMarketer)

Double digit groei in online advertentiebestedingen US 2014 (eMarketer)

“It may seem ironic, but marketers’ economic concerns are leading them to spend more for online advertising. This trend reflects how most forms of internet advertising are now seen as more of a ‘sure thing’ than most traditional media.” Dat zegt David Hallerman, principal analyst bij eMarketer in dit artikel waarin zijn bedrijf double digit groei in online advertising bestedingen voorspelt voor de VS. In de VS wordt voor komend jaar een groei van 10 procent verwacht met 28,5 miljard aan bestedingen, daarna gaat het ieder jaar harder tot 2014: 40,5 miljard aan advertentiebestedingen is de voorspelling. Online video blijft het hardst groeien, de meeste dollars gaan naar search.

Hallerman haalt om deze voorspelling te duiden nog de trend naar online als steeds meer onderdeel van ons dagelijks leven aan:

“In addition, marketers of all sizes increasingly acknowledge the internet’s central place in people’s lives by devoting larger shares of their ad budgets to digital. We see this when big brand marketers spend more for online video advertising, and again when small and midsize businesses spend more for banner ads and search.”


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.