Help,  mijn Twitter-account is suspended

Help,  mijn Twitter-account is suspended

Nondejuu. Mijn Twitter-account is suspended sinds vannacht of vanmorgen. Ik heb net de gebruiksregels van Twitter doorgenomen en volgens mij heb ik géén violations begaan. De helpdesk van Twitter is er mee bezig, ik moest ze overtuigen dat ik echt geen kwade bedoelingen had (ik heb geen e-mail van Twitter ontvangen met waarschuwingen en ik kom het contactform niet eens in) maar nu is het alweer anderhalf uur stil vanuit de US of A. Ik moet zeggen dat ik me onthand voel en ik zal Marketingfacts niet misbruiken om te vertellen wat ik zo meteen ga doen, maar toch. Een communicatiemiddel waar ik misschien wel niet meer zonder kan, valt opeens weg. Weird.

Ik ben heel benieuwd wie dit ook heeft meegemaakt en wat er toen gebeurde. We moeten het ook niet erger maken dan het is en het komt vast wel weer in orde, maar het voelt echt vreemd. Het geeft je trouwens ook gelijk een idee van de kracht en de belangrjikheid die Twitter in korte tijd heeft gekregen. Voor mij dan, tenminste.

E-mail vanuit Twitter

Hello mgvandenbroek!

We understand that you’re contesting an account suspension. Please be sure to read this entire email; you will need to take further action in order to reopen your ticket and trigger a review of your account.

Twitter suspends accounts for a variety of reasons:

• If your account was suspended for aggressive following behavior, you should have received an email notification to the address associated with your Twitter account. You’ll need to confirm that you’ve removed all prohibited following automation from your account, and will stop any manual aggressive following behavior. To expedite your appeal process, please review our Best Practices page if you haven’t already (http://support.twitter.com/entries/68916), and then reply to this ticket with a confirmation that you understand our policies and will not engage in any prohibited following behavior.

• If you didn’t receive an email indicating why your account was suspended, please take a minute to review the Twitter Rules (http://www.twitter.com/rules). If you suspect you’ve been suspended for another reason, please reply to this email with a short explanation.

• While we strive to avoid mistakes, it’s also possible that your account was suspended in error. If after reviewing the Rules, you have no idea why your account was suspended, just reply to this email indicating as much, and we’ll take another look at your case. Our apologies if the error turns out to be ours.

Thanks,
Twitter Trust & Safety


Geplaatst in

Delen



Er zijn 27 reacties op dit artikel

  • Hey!

    Mij is hetzelfde overkomen vanochtend en het allerergste is dat het contactformulier een error geeft bij mij! Ik kan dus he-le-maal niks meer met twitter! Weet jij een oplossing?

    geplaatst op
  • Heb precies hetzelfde aan de hand op precies dezelfde tijd, inderdaad vreemd heb wel begrepen dat als je iemand niet mag of je ziet iemand als concurrent dat het dan vrij simpel is hem of haar uit de twitterlucht te halen door wat klaagmailtjes neer te leggen bij twitter in the US of A. Ook ik ben mij van geen kwaad bewust!

    geplaatst op
  • Ik vond het al wat stil op Twitter vanmorgen ;-)

    Het zou me niets verbazen als het een fout van het anti-spam algoritme is. Als je een gebruiker als 'spam' markeert zal er wel niets gebeuren, maar als meerdere mensen dat doen in korte tijd, dan zou het algoritme wel eens kunnen besluiten dat een account spam is. Sterker, het zou me niet verbazen als je met een groepje mensen op die manier vrij gemakkelijk andermans account onderuit kunt halen.

    Succes met je account terugkrijgen!

    geplaatst op
  • @Matthijs

    Dat voelt k***** he? Ik heb het ook gehad en was echt pissig!
    Uiteindelijk binnen een halve dag opgelost.

    Ik heb er een blogpost over geschreven met tips!
    Zie: http://www.marvindereuver.nl/twitter-account-geblokkeerd/

    Succes!

    geplaatst op
  • Vervelend! Het heeft mij een half jaar gekost om @Volkskrant terug in de search te krijgen, heb niet echt goede ervaringen met de helpdesk. Zelfs hulp bij twitter HQ contacten vragen hielp niet. Uiteindelijk ben ik tijdens mijn vakantie in San Francisco bij Twitter HQ langsgeweest en heb het ter plekke geregeld :) dus, misschien een goede reden voor een tripje?

    geplaatst op
  • Bedankt voor alle reacties, ben er inmiddels achter (getest) dat als je met 10 personen afspreekt een account te bestoken met 'block and report for spam' het account op slot gaat. Dus heb je nog een hekel aan je concurrent en of iemand anders go ahead en foetsie is het account. Zeer vervelend ook voor je imago, menig een denkt bij suspended aan; 'zal wel iets naars hebben uitgevreten'.

    geplaatst op
  • Heb net weer een reminder gestuurd naar Twitter. Baal er stevig van, hoor niets en vraag me serieus af wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn. Ben uit ellende maar gaan status updaten via Facebook ;)

    geplaatst op
  • @mathijs, voor mij geldt het zlfde wat n drama dit zeg, maar ja we konden er op wachten zoals ik hier al eerder heb gemeld met 10 kliks door verschillende twitteraards leg je ieder willekeurig account zo plat.

    geplaatst op
  • Hier nog 1: alles weg vanochtend. Wel een reactie van twitter gehad op mijn bericht, maar daarna was het heel lang stil. Ik heb een nieuw accoutn aangemaakt..... #twitterfail

    geplaatst op
  • Dit is volgens mij het grootste zwakte-punt van Twitter met 10 man gooi je het ene naar het andere account eruit, gebeurt nog anoniem ook, dus jij ziet nooit wie je brandmerkt als 'spammer'. Als ze kwaad willen gooien ze je na herstel zo weer plat of je moet onder een volledig andere naam aan de slag. Inmiddels mij er aardig in verdiept ook het compleet hacken van een account is a peace of cake. Tik maar in op google en een filmpje legt je uit hoe dit te doen. M.a.w. al wordt het hersteld voor mij reden genoeg om er uit te stappen, mij te link, was er al bang voor dat dit zou gebeuren. Spam, misbruik, hacken en noem maar op. Twitter gaat aan zijn eigen suc6 ten onder. Vet Jammer. Zelfs grote twitteraccounts leg je in no-time plat door ze aan te melden als spammers.

    geplaatst op
  • Inmiddels sinds gistermiddag 16:45 weer up and running. Hieronder de mail van Twitter. Ik was kennelijk gehacked ofzo.

    Dec 02 07:47 am (PST):

    Hello,

    Your account was suspended because it posted updates that indicated that it was compromised or hacked.

    I have un-suspended your account. When you log in, please be sure to reset your password. If your password no longer works, you can request a new one here:

    http://twitter.com/account/resend_password

    It's also extremely important that you take the following actions:

    a. Scan your computers for viruses and malware, especially if unauthorized Tweets continue to be posted in your accounts even after you've changed the password.

    b. Use a password that you don't use anywhere else and never use the former password on a compromised account. Create a new and difficult password unique to Twitter that consists of both letters and numbers.

    c. Check the Connections page at http://twitter.com/account/connections and revoke the access privileges of any third party applications that you do not recognize.

    d. Avoid providing your username and/or email and password to untrusted third-party sites, especially sites promising "more followers fast."

    e. Remove any updates that you did not post personally to your account.

    You can also visit our help page for hacked or compromised accounts at:

    http://support.twitter.com/entries/31796

    Thanks!

    geplaatst op
  • Ja, ook ik was rond exact dezelfde tijd weer in the air, bedankt voor iedereen zijn/haar steun. Ja ik realiseer mij heel goed dat er veel ergere dingen zijn dan suspended te worden. Maar toch....leuk is t niet.

    geplaatst op
  • Jeetje Matthijs,

    Dat is my worst nightmare! Wat fijn dat je er weer bent! Goed om dit te lezen: http://twitter.com/mgvandenbroek/status/10388581465989120
    :-)

    Groetjes,
    Jojanneke

    geplaatst op
  • GET A LIVE! FREAKS!

    geplaatst op
  • Ik voel met jullie mee (oud draadje trouwens). Behoorlijk lastig om zonder Twitter te zitten. Ook maar nieuw account aangemaakt, Voelt net of je phone in ijselmeer is geplonst!

    geplaatst op
  • Ik heb dus precies hetzelfde gehad, opeens was mijn twitter account suspended en hij doet het nu nog steeds niet.
    Ik had hiervoor ook al een account die is suspended en ik ben ook niet meer van plan om een nieuwe aan te maken.
    Ik denk niet dat iemand anders expres mijn account zou willen hacken.
    Ik krijg nu helemaal geen mailtjes meer van twitter, ook niet dat het gehacked is ofzo.
    Dus ik ben een beetje klaar met twitter, ik heb al 4 emails gestuurd en half gesmeekt of ik me account terug mag maar het schijnt niet te werken.
    Voor mij dus geen twitter meer.
    Weet iemand nog iets om te doen waardoor me account wel weer werkt?
    Groetjes !
    Ilana

    geplaatst op
  • ja ik ook zo. 2 dagen geleden ZONDER ENIGE REDEN me twitter account uit het niets suspended en had me account net een week. nouja fijn zeg.. wacht nu al bijna 1 dag op response ik hoop dat ik me account terug krijg.

    geplaatst op
  • ME TWITTER DOET HET WEER ! , na een paar maanden wachten, deed opeens mijn oude twitter het weer, met al me tweets en followers.. very weird.

    geplaatst op
  • Ook ons account is nu suspended. We zijn dus geheel afhankelijk van de (on)wil van de mensen van Twitter. Als ze niet willen, gebeurt er gewoon helemaal niets. En inderdaad, iets van een melding of waarschuwing vooraf zit er niet in, gewoon direct afsluiten...

    Een goed voorbeeld van het grote gevaar van social media. Als je commercieel gebruik maakt van deze media, leg je alle macht over je volgers (lees klanten) dus bij een derde partij neer. Al je volgers ben je kwijt als je 'huisbaas' dat wil.

    geplaatst op
  • @nialleatingfood

    mijn account is laatst ook suspended, waarschijnlijk omdat ik teveel tweette.
    ik heb twitter een mail gestuurd, die hebben ze beantwoord, en toen moest ik ze weer een mail sturen, die hebben ze ook beantwoord, maar zei zeiden dat ik weer terug op mn twitter kon. maar dat kan nu dus nogsteeds niet?!
    en ik kan geen mail meer terug sturen omdat ze 'het onderwerp hebben afgesloten' ?

    geplaatst op
  • Irene,
    Ik heb HEEL veel email naar Twitter gestuurd en werd telkens automatisch verwezen naar info pagina's. Ik heb gevraagd, verzocht, gesmeekt en gebeden. Zonder reactie, zonder resultaat. Aan het eind van de rit hebben ze gewoon mijn account opgeheven. De reden is mij nooit duidelijk gemaakt.

    Reken er dus ook maar op dat je je account gewoon kwijt bent.

    geplaatst op


  • Ik heb zo net weer een mail gestuurd naar twitter (mijn tweede), hoop dat dat nog wat helpt. (denk dat ik weer hetzelfde berichtje krijg als vorige keer)
    Ben nu dus aan het afwachten!
    Erg dat ze dan het account gewoon hebben opgeheven.
    Ik zou geen enkele reden weten waarom ze mijn account hebben gesuspended.

    geplaatst op
  • Sinds eind december is het ineens raak. Vorig jaar 3 keer mijn accountnaam veranderd en een engels accountje gehad. Ze hebben blijkbaar de regels verandert.

    Maar goed.
    Met 2 of 3 accounts is niet te werken.
    Ook niet in tweetdeck.

    Voor kerst begon het gelazer.
    Niet weer, hè ?
    Ik was misschien niet altijd netjes en vaak open minded.
    Eerst nieuw account aangemaakt, want uit ervaring wist ik hoe lang het kon duren voordat een account weer vrijgegeven wordt.
    Na een paar dagen de eerste melding.
    Al snel volgde de 2de en laatste dus.
    Toch maar proberen m'n oude account terug te krijgen.
    Niks geen reaktie.
    Weer een nieuw account aangemaakt.
    Schijnt ook niet slim te zijn.
    Na een paar uur, na een paar tweets al gesuspend.
    Maar de eerste keer nog makkelijk uit te komen.

    De lol, ik had er veel plezier aan en twitterde wat af, gaat er nu toch wel van af.
    Misschien teveel apparaten ?
    Nee, trolls, denk ik.
    Ik trollde misschien ook wel een beetje.
    Puur een opmerking. Soms snerend.
    Soms kreeg ik daar een vragende reaktie op.

    Ga je mensen daarom volgen om ze een hak te zetten ?
    Ik heb heel wat 'vervelende' tweets voorbij zien komen.
    Stalkers e.d.
    Je kunt niks doen.
    Blocken van zo'n stalker van iemand anders ?
    Wat interesseert het mij nou op wie je stemt ?
    Stalken vind ik veel erger.
    Dat zijn gewoon treiters.
    Mensen waar ik absoluut geen problemen mee had die werden getreiterd.
    Op een website geslingerd.

    Denk je dat die grote accounts alles lezen en zich er aan storen wat je zegt ?
    Ja, van het kremlin kun je weinig anders verwachten.
    Rusland zit vol hackers e.d.

    Het is gewoon ziek.
    Je mag je mening niet kwijt op Twitter.
    Nieuwe wet zeker in Amerika ?

    geplaatst op
  • Ongelooflijk. Het account was ineens vrij gegeven.

    geplaatst op
  • fuck twitter alle spellen die ik verbonden heb hebben mij er ook uit gegooid kunnen ze twitter niet gwn voor de rechter sleepen

    geplaatst op
  • Wat vreselijk irritant is dit zeg.

    ik heb zojuist e-mail contact gehad met twitter en gevraagd of ze mijn account wilden unblocken.
    ik kreeg uiteindelijk een e-mail terug met daarin het antwoord dat ze mijn account heeft unblockt.

    Super! dacht ik.

    ik dus gelijk proberen in te loggen op mijn account, want ja, ik ben zo nieuwsgierig hoe het met mijn followers gaat.

    Staat er bovenaan het scherm nog steeds dat mijn account opgeschort is?!

    ik word er helemaal gek van.

    Dus ik probeer een reply te sturen op het laatste e-mail. krijg ik een foutmelding.

    Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen?

    geplaatst op
  • Herhaaldelijk word ik suspended zonder enige waarschuwing.gisten ook weer. Protest aangetekend geen antwoord. Twitter uitsluitend over dieren..RAF..geen rare woorden of opmerkingen. Voel me belaserd. Als je de onthoofdingen ziet op twitter de oproepen tot haat e.d. vraag ik me af waarmee men bij twitter bezig is. Ik wacht maar af. Maar de lol gaat er wel af op die manier.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.