In al het location based services social network geweld van FourSquare zou je bijna Gowalla vergeten. Inmiddels was ik zelf ook al afgehaakt, maar door de bijeenkomst van Social Media Club Utrecht aanstaande woensdag over LBS raakte ik weer geïnteresseerd. De afgelopen week is steeds meer duidelijk geworden van de nieuwe aangepaste strategie van Gowalla: minder aandacht voor check-ins/aantal gebruikers en meer aandacht interactie door actieve gebruikers. De afgelopen tijd zijn 3 nieuwe features gelanceerd: City Pages, Gowalla Business en eigen badges.
City Pages
Gowalla wordt met de nieuwe City Pages steeds meer een zeer interessant medium voor wereldreizigers. Bekijk de pagina van Amsterdam maar eens via http://gowalla.com/in/amsterdam met bekende locaties, restaurants, highlights en interessante routes.
Gowalla Business
Net als bij FourSquare kun je jouw locatie claimen. Het proces is wel een stuk simpeler gemaakt in Gowalla. Martijn Snels heeft er een instructievideo op Vimeo van gemaakt. Ik heb het zelf getest en inderdaad het is erg simpel. Geverifieerde locaties kunnen eigen meldingen tonen aan bezoekers, aanbiedingen en contextuele informatie.
Eigen Badges
Gowalla gaat de mogelijkheid bieden om tegen betaling voor je eigen bedrijf of event (voorbeeld) een badge te maken en aan te bieden. Ze hebben een compleet proces hiervoor ingeregeld voor ontwerp en promotie. Kosten variëren maar starten al bij 5 dollar per dag. Meer informatie staat op http://gowalla.com/business . Hopelijk binnenkort in Nederland, want Gowalla meldt op haar blog: “From those calendars you’re able to purchase a custom stamp for your venue or business in Austin, New York City or the San Francisco Bay Area. We’ll aim to expand this to a few other cities in the near future.”
Primeur
Woensdag tijdens Social Media Club Utrecht wordt er door Martijn Snels namens Gowalla een primeur bekend gemaakt voor Nederlandse gebruikers. Ik ben benieuwd welke van de drie nieuwe functies gelanceerd wordt. Of toch nog iets anders?