DQ&A sluit strategisch partnership met O2mc

20 oktober 2010, 07:35

O2mc (zie dit interview met CEO Bob Nieme) kondigt vandaag een strategisch partnerschap aan met DQ&A. Klanten van DQ&A profiteren van de bestaande O2mc producten op het gebied van search engine marketing terwijl O2mc gebruik kan maken van de kennis en ervaring (lees: het netwerk) van DQ&A op het gebied van display marketing. De O2mc module voor optimalisatie van online displaycampagnes maakt vanuit de analyse van klantdata een koppeling met de display omgeving. Hierdoor krijgen marketeers in de toekomst meer inzicht en middelen waarmee ze display campagnes efficiënter in kunnen zetten en beheren, zo meldt het persbericht vanmorgen.

De SEM-module van O2mc wordt al succesvol ingezet bij meerdere bedrijven waaronder Relatieplanet, RaboMobiel, Replace Direct en de Telefoongids. Rick van Boekel, CEO van DQ&A:

“O2mc doet in 10 minuten waar wij 10 dagen voor nodig hebben, I rest my case. Ondanks onze jarenlange ervaring met Google AdWords campagnes waren we tot vandaag afhankelijk van tijdsintensieve, arbeidsintensieve en vooral bijzonder complexe processen. We zijn nu in staat om onze klanten veel beter en sneller te ondersteunen.”

Bob Nieme, CEO van Adversitement en initiator van O2mc:

“We hebben elkaars meerdere gevonden. DQ&A […. heeft] veel marktkennis op het gebied van online display, wij zijn sterk in online analytics. Door deze domein-specialismen van onze bedrijven binnen O2mc bij elkaar te brengen, kunnen we elkaar versterken. Naast sponsored search zijn we overtuigd dat ook display advertising beter en efficiënter kan. DQ&A heeft hiervoor de operationele ervaring en wij de technische kennis.”

Interview Bob Nieme (tijdens o2mc-lancering in september 2010)

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!