Amazon gestart met luier e-commerce op Facebook
Amazon is sinds afgelopen vrijdag gestart met directe e-commerce via Facebook. Artikelen die over de virtuele toonbank van het grootste sociale netwerk ter wereld zullen gaan zijn pampers van Procter & Gamble. Op de fanpage van dat merk (360.000 fans) zit sinds vrijdag een “shop now” button, waarmee je direct met je Amazon-account als pamper-fan, luiers kunt kopen. “As individuals spend more and more time on Facebook, big brands looking to leverage that time are integrating more features and services into their Fan Pages,” schrijft Mashable. Er werd en wordt wel meer verkocht via Facebook, maar de integratie van directe Amazon WebApps voor e-ecommerce op fansites van grote merken; dat is mogelijk het begin van een trend.
Websitemagazine schrijft:
“Thousands of retailers sell product on Facebook, but this is a first for Amazon and it could be very valuable in determining the viability and validity of social commerce as a platform. The iconic e-retailer has shown an increasing interest in Facebook in recent months (but who hasn’t), striking its first relationship in July in which it allowed users to connect their Amazon and Facebook accounts to generate product recommendations for their friends on the social network.”
Potentieel
Tuurlijk kijkt iedereen met argusogen naar de ontwikkelingen bij Facebook. En als een megaspeler als Amazon.com direct in de fanbeleving van klanten aanhaakt op dit sociale netwerk en dit wordt een succes, dan is dit het begin van een enorme berg potentie. Roept niet iedereen in presentaties over social media dat je moet gaan waar je klanten gaan. Dat er in tijden van informatie-overload informatiefregmentatie optreedt, dat massamedia niet meer werken en dat je je moet verplaatsen in je fans? Misschien is luiers kopen op Facebook het antwoord….
NewMarCom biedt nu ook shops op Facebook pagina’s. Breng je product naar je (anonieme) klanten en zorg dat zij ambasadeurs worden binnen hun netwerken. Mail vanpoelje@gmail.com voor meer informatie overr de mogelijkheden.