• Mobile
    wordt gesponsord door

De iPad bezitter is een prachtig doelwit voor adverteerders

De iPad bezitter is een prachtig doelwit voor adverteerders

Nee, die kop hebben we hier niet zelf bedacht, het blijkt uit onderzoek van Nielsen. De iPad bezitter vertoont, aldus Nielsen, namelijk een aantal kenmerken die prachtig overeenkomen met de potentiële doelstellingen van het merendeel van de adverteerders. Nielsen deed onderzoek naar The Connected Device en betrok daar natuurlijk de iPad in. We wisten al dat de iPad bezitter hoogopgeleid en rijk was, nu komen er nog een aantal kenmerken bij die adverteerders zouden moeten doen watertanden. iPad bezitters blijken ‘highly receptive to advertising’. Via: MC.

De bezitters van een iPad zijn ontvankelijker voor advertising dan de bezitters van andere devices als pc’s of laptops. Van de iPad bezitters zegt 39 procent de advertenties op het device nieuw en interessant te vinden, vergeleken met 19 procent van de andere device-gebruikers. Van de iPad bezitters zegt 46 procent de interactiviteit van de advertenties op de iPad leuk te vinden tegen 27 procent van de andere device-gebruikers. “Perhaps most important to advertisers, iPad owners are also the most likely to have made a purchase as a result of seeing an ad on their connected device,” schrijft Nielsen.

 

De iPad is natuurlijk nieuw en de komende tijd zullen er nog vele multitouch, connected devices het levenslicht zien. De vraag is of de ontvankelijkheid voor advertising die iPad bezitters kennelijk hebben komt omdat het allemaal marketeers, early adopters en tech-geeks zijn die sowieso meer geïnteresseerd zijn in alles wat afwijkt of van commerciele waarde is, of dat het écht zo is dat de iPad een beleving en een umfeld van “kopen” en ontvankelijkheid voor advertising creert. Ook voor de gewone mens, zullen we maar zeggen.

 


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.