#Picnic10 Andreas Weigend over marketing implicaties van nieuwe data

#Picnic10 Andreas Weigend over marketing implicaties van nieuwe data

Gisteren publiceerden we hier op Marketingfacts al het eerste deel van het interview met Andreas Weigend. Vandaag deel 2 met specifieke marketingtoepassingen. Weigend verwacht dat de data gaat zorgen voor meer symmetrische relaties tussen bedrijven en consumenten en tussen individuelen onderling. Hij verbaast zich dat er niet meer bedrijven zijn die mogelijkheden bieden aan mensen hun livestream vast te leggen. Wat doe je en waar, hoe heeft dat impact op je leven?

Hij nodigt dan ook elk bedrijf dat hiermee bezig is uit hem te mailen. Hij gelooft namelijk dat deze sociale data, in combinatie met sensor data, tot veel rijkere levens gaat leiden.

Mobile marketing is tot op heden een hele slechte vorm van marketing. Men slaat de plank volledig mis omdat ze het inzetten voor push marketing en er geen conversatie van maken. Het gaat niet om nog betere targetting, ook niet op basis van locatie. Men moet een volgende stap maken, ook gebaseerd op andere data zoals in welke gemoedstoestand iemand is.

Andreas is er van overtuigd dat we van een transactie-economie naar een relatie-economie gaan. Consumenten gaan delen met bedrijven en bedrijven gaan een oprechte conversatie aan met consumenten. Een relatie van één op één, niet op demografie, maar op basis van die persoon. Ook dat kan door alle data te delen en goed te gebruiken.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.